El gulvvarme banker der udaf..

Vi har klinker i vore køkken og i en mindre tilstødende gang. Køkkenet er en del af et stort rum, hvor køkken gulvet udgør ca. 40 %. I alt ca. 18 m2 gulvvarme, hvor ideen var bare at holde klinkerne " lune" så man ikke gik på kolde klinker.

Vores termostater/betjening sidder i den lille gang, men er nu bygget ind bag ved et skab, hvor der er en lille betjeningslem. Så nu er de afskåret fra varmen som gulvet giver.

Problemet er at gulvvarmen banker derud af. Jeg har laddet mig fortælle, at i nye gulvvarme måtter er der indbygget termostater, så det burde ikke hænge sammen.

Er der en løsning, hvor man "bare" kan sætte varme nivauet på et minimum, så klinkerne ikke er kolde, men hellere ikke brændendevarme.

På forhånd tak og god påske

-Thorbjørn 
Vi har klinker i vore køkken og i en mindre... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nederste kontakt til højre, den ovenover til venstre.
De to øverste kan du lade være for nuværende. 
Du skal ikke kigge på navngivningen af kontakterne, men udelukkende hvor de sidder på printet, da der er byttet 180grader rundt på den fysiske placering af kontakterne ifht. billedet på manualen. 

Elektronikteknikeren
Du skal sætte 3 til vestre og 4 til højre, så skulle di gulvvare gerne blive reguleret af føleren i gulvet. Du kan så stille temperaturen på drejeknappen.

fase
nu står min som :
1 til venstre
2 til højre
3 til venstre
4 til højre

Men hvis jeg sætter 2 til venstre kan jeg så ikke "garantere" en stabil fast temperatur?
Står de efter tallene på manualens tegning, eller tallene på din egen styring?
Vi er nød til at gå væk fra tallene, da de er byttet rundt, og udelukkende sige fra "top til bund".

Du kan ikke komme til at regulere efter rumtemperatur, så længe at de sidder i skunken, da rumsensoren sidder inde i styringen.
Derfor kan du kun regulere efter gulvtemperatur.
Med andre ord, i forhold til det du ønsker, er systemet opsat forkert, rent fysisk. 

Elektronikteknikeren
Sådan står de nu. 
Annonce
Hvis tallene på dine DIP switche er 1 til 4 fra oven og ned, ser det ud til, at de står rigtigt. Hvis du i løbet af nogle timer kan mærke, at gulvet bliver koldere, er du på rette vej.

fase
Hvis de to nederste tal er 2 og 1, skal 2 være til venstre og 1 til højre.

fase
Det er sådan de har stået hele tiden.
Så prøv at stille den øverste på højre og den næstøverste til venstre.

fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis