Tørretumbler lang tid om at tørrer.

Hej.

Vi har en 3 år gammel Bosch wtw875m8sn serie 8 tørretumbler som skal bruge det meste af en dag for at tørre en maskinfuld tøj.
Det er startet fra den ene dag til den anden.

Den kører som normalt i et par timer, så kommer den med en "rens filter" advarsel. Det renser vi så (fnugfilter) og starter den igen da tøjet stadig er vådt.

Det skal man måske gøre nogen gange før tøjet 4-6 timer senere er tørt.

Den er med selvrensene kondensor så denne kan ikke tages ud og skylles, men jeg har haft kamera nede og filme og det ser ikke tilstoppet ud.

Vi har målt effekten af kompressoren og den varme den giver og det fejler ikke noget.

Der kommer også vand i kondens beholderen.

Nogen bud? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne lyde som om din blæser ikke trækker luft nok rundt, og dermed ikke transporterer varme/fugt væk fra tøjet.

Jeg har muligvis løsningen. Hvis du kigger bagved tumbleren, så er der en lem nederst i midten. Der er et par skruer, der skal fjernes. Der sidder en skuffe med kondensvæske, der helt sikkert er fuld af støv og snavs.

Jeg støvsugede min ren med værkstedsstøvsugeren. Efterfølgende virkede tumbleren igen.

Benægt, benægt og hvis det ikke virker så lyv!
Tak for buddene. Jeg har haft kigget i kondensskuffen i bunden og der var ikke synderligt meget snavs i. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis