Trykløs vandvarmer

Hej
Har installeret en stiebel eltron 5l vandvarmer i sommerhuset - men den flækker (tanken) af trykket
Vandværket siger de leverer 3,1 bar / producenten siger det er ok.
jeg har alligevel installeret en vandtryks teduktionsventil. Det hjalp ikke

På kassen står der druckloss (trykløs) / Så hvad hør jeg forkert?

På forhånd tak
Hilsen Loncar 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.  Som du selv skriver TRYKLØS
Så skal den ikke stå under tryk overhovedet. Du har fået usædvanlig dårlig råd fra forhandler / producent.
Den er beregnet til kun et aftapnings sted, og det foregår med et speciel blandingsbatteri.
Når man åbner for det varme vand så lukker man i virkeligheden kold vand ind i vandvarmer, og derved kommer så det varme vand ud.
Her er kopi fra Stiebel Elton installations manual på Engelsk. Det er de vandhaner man anbefaler at bruge.
Perfect for non-pressurised operation This range of taps has the right solutions for non-pressurised (open vented) mini instantaneous water heaters. You can choose between mono lever (UTE) and twin lever taps (UT or OT).
Her er reklame eksempel på metro tilsvarende vandvarmer. Bemærk at der nederst står at der kun må bruges deres armatur.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
1000 tak / du har reddet min dag. Ja dårlig vejledning - der var kun en vejledning på tysk i kassen
Findes der små vandvarmere som installeres alm (dvs den kolde ind i varmtvandsbeholderen og i hanen og en varm ud i hanen) til alm armaturer?

mange hilsener
Loncar 

Ja helt sikkert mange forskelligemmen mon det ikke begynder ved 15 L Og så skal der foruden det du nævner bruges en kombineret aftap og sikkerhedsventil.

Ja dem har jeg set - pladsmæssigt har jeg kun plads til en 5l i køkkenet

men rak for svar. 

Når det er den type vandvarmer kan den sidde hvor som helst. På væggen over køkkenbord, i naborum ( oppe under loftet, og nede på gulvet dur ikke.   )

Annonce
Den er beregnet til 8 bar tryk, så den kan bruges. Men husk det der står nederst i specifikationer med hensyn til sikkerheds armatur.

Yes - tak 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis