Garageport automatisk spørgsmål

Er det muligt at montere automatiske garageporte, så porten flugter med husets yderside af muren? Erfaringer?
I så fald hvilket mærke. Tænker man måske kan opsætte ramme af en art ved murens yderkant, som skinnerne kan monteres på. Det tager lidt af bredden, men tror garagen er bred nok til det.

Normalt monteres de på indersiden, men da min bil knapt kan være i garagen (4,8m + anhængertræk), så vil de ekstra 30cm gøre underværker.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du mener ledhejse- eller folde port så må man nok sige nej. Det er mest normal med ledhejse porte, men de kræver en vis lofts højde for at øverste led i porten kan svinge på plads. Selv om du kunne undvære 10 cm i hver side til karm/skinner, så vil det jo tage noget mere af højden.
Uden på muren kan det efter min viden kun lade sig gøre med skydedør eller hængslet dobbelt dør f.eks. Og begge systemer kan der laves automatik på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar. Ja det vil også tage lidt af højden. Trist hvis det ikke kan lade sig gøre med ledhejse, da det klart er pænest i forhold til alternativerne (efter min mening)
Hvis højden er til det, vil du så mener det godt kan lade sig gøre?

Alternativet kan være hængslet dobbelt dør med automatik som du nævner. Har du evt. et bud på mærke/hjemmeside som har et udvalg?
Der er måske flere muligheder - den ene er at købe et aftageligt træk.
Hvis din ydermur er opbygget af mursten med hulmur, må bagmuren kunne fjernes de første 10-15 cm ved portåbningen. Der bliver også noget ved overligger hen over portåbningen. Det er et større arbejde, men du vil få din port længere ud, og ikke reducere portbredden.

Søren O
Hvis du sætter et billede ind og mål på port og lofthøjde så er det langt lettere at komme med konkrete forslag.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan godt montere portene så de sidder ved ydervæggene. Men du taber jo lidt i bredden og så skal den være med fjedre i bagenden af skinnerne. Men om det bliver det hele værd tror jeg ikke. Der skal laves nogle inddækninger til forsiden som du kan montere skinnerne i og det koster jo også lidt ekstra

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

De gammeldags vippeporte med fjeder i siden kan jo også automatiseres. Skal de lukke op ind i huset så må porten naturligvis vær smallere end hullet. og derfor er der en ramme der skal lukkes tæt imod  som kan være plan med ydermuren

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis