Råd til maling af opgang

Hej folkens!

Vi har en opgang der ser forfærdelig ud og som skal ordnes. Den originale maling (fra 1914) skaller af som man kan se på de vedhæftet billeder. 

Hvad er fremgangesmåden hvis man vil undgå problemer fremadrettet? Kan man nøjes med at skrabe det afskallede af, spartle hullerne og så male? 

Skal væggene behandles med noget inden man starter med at spartle? 

Jeg vil ikke filte væggene, men kun få væggene til at være nogenlunde plane (det er trods alt bare en opgang) :)
Jeres anbefalinger vil blive modtaget med kyshånd!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du er sikker på at malingen er fra 1914 er den muligvis blyholdig. Ikke problem, når den sidder fast. Men flager og slibestøv er giftigt. Du kan købe et blytest kit for 200 kr. 

Hvis der er bly i, ville jeg  nok give det noget iso grund.  undgå at slib for meget på det. Skrab løst af. Mal med iso og spartel. Mal færdig.

Mvh Troels
Mange tal for svarer! Jeg vil straks få fat i et test kit for bly i malingen - selvom jeg ikke lige umiddelbart kan finde et på nettet. Jeg må forbi min malerforretning.. Jeg har en lille gut som løber rundt og hjælper” han skulle helst ikke forgiftes!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også