Rens og vedligehold af Terrasse

Hej. Har overtaget et hus med en terrasse der trænger til vedligehold og rengøring. Jeg er dog usikker på med hvad og hvordan. Jeg ved ikke helt hvad det er for terassebrædder. Se billede. Jeg overvejer højtryksrens. Er det en dårlig ide? Og skal det have olie? Tak for al hjælp. 

Lmchm
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Træ eller komposit? 
Pas. Det aner jeg desværre ikke. Håbede at det kunne ses på billederne. 

Lmchm
Hmmm. Kan du lave et mærke med en negl? 
Det er træ. Der er ikke knaster i komposit, omend komposit har lidt svagt træ-look :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja der er knaster. Så er det jo nok træ. Er højtryksrens så en dårlig ide? Også med lavt tryk? 

Lmchm
Ingen højtryksrens på træ. Du ødelægger det og så får du først problemer med alger.

Jeg kender ikke din arbejdsmoral eller tålmodighed men der er i min optik flere løsninger.

Den grundige hvor du laver en mekanisk rens (sandpapir, ståluld eller lignende - hvad der nu lige virker). Herefter aftørring og slutteligt påføring af olie når det er tørt.

Du kan også vælge den nemme med noget algerens til træ og se hvad det bringer dig.....

mvh Henrik
Tænker om brun sæbe eller sæbespåner vil havde en gavnlig virkning - det bruges da til indv. trægulve.  
Brug trærens og så efter dig. Oliering evt med lidt farve i. Træet ligner brunimprægneret terassebrædder.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis