lave en lille loft udtag 230v

Hej

Jeg har en lampe jeg skal have over mit spisebord hvor jeg gerne vil have lavet så min lampe udtag er skjult bag min loft roset.
Hvordan kan jeg lave det lovlig ??
Der er troldtekt loft og ca 2 meter til det lampeudtag jeg skal tage strøm fra.
Hvad findes der er smart og småt lampeudtag / stik jeg kan bruge til det. ?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kan nu også fåes ganske pæne lampeudtag f.eks plan lampeudtag den fylde kun ca. 2 mm i,tykkelsen, nu spørger hvordan du kan lave det lovligt... tjah rent lovmæssigt kan du ikke lave det lovligt for det er fast insattalition, men din elektriker kan, og måden hvorpå han sikkert ville gøre det er at trække et installationskabel fra bagsiden af nærmeste lampeudtag og frem til et nyt som så sidder præcis hvor du vil have det 😉
Hej
Det er ikke tykkelsen men diameter eller firkant der skal være så lille som mulig.
Der skal være plads til et stik så lampe kan pilles ned ( lampe over spisebord jeg vil fjerne hvis bordet flyttes) der skal også være en krog til lampen kan hænge i
Det mindste lovlige udtag er vist i nedenstående link. Der findes også et udtag på 50X50 mm., men det må ikke monteres i loftet. Den tilhørende stikprop kan benyttes som krog og må belastes med maks. 5 kg.
lampeudtag

fase
ok og mange tak.
Jeg må vel ikke trække instalationskabel under mine trolteks plander og samle det med en samle muffe ved lampen?
Nej, og hvad er der i vejen med henvisningerne (prøv at læse mellem linierne). Wexø laver en forfra dåse, som du kan bruge til lampeudtaget.  Hvordan vil du gøre en loftskrog fast i Troltexplader?

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis