God aften.
Jeg er faldet over noget, som bekymrer mig lidt. Var ude at kravle på min ca. 80 år gamle skunk. Her bemærkede jeg, at de kraftige mur-remme, var meget porøse, og at de yderste 5-10mm let kunne fjernes med en syl.
Har haft en fugtmåler i træet, og den melder ikke om problemer. Ca. 10-12%
Jeg har anmeldt sagen til min forsikring, da jeg frygtede, at der var tale om de frygtede husbukke. En tømrer og synsmand herfra, har dog blankt afvist dette. Han siger, at det er helt normalt med pulveriseret træ i yderste lag i ældre huse. Må også konstatere, at der ingen udganghuller er, og at træet 5-10mm inde er stærkt endnu.
Tænkte jeg godt ville have jeres vurdering.
Se billede, hvor jeg har været godt i gang med en syl. Synes det virker lidt sært, men jeg er også langt fra håndværker.