Pæn finish ved kloak?

Jeg står og skal lægge klinker på mit kældergulv og frygter i den forbindelse lidt hvad jeg skal gøre når jeg når her til mit noget grimme kloakafløb. Kan man få noget man kan lægge ned i, som giver en pæn (og gerne firkantet) afslutning oppe ved gulv, så man kan lægge klinkerne pænt op til? Alle gode råd er velkommen :)

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få forhøjningsrammer til afløbet, som er firkantede. Men om det lige passer ved jeg ikke.

Mvh Troels
Det ligner sådan en rist jeg havde i min kælder da jeg købte huset for 20 år siden (huset er 100 år). Er den ca. 30 cm. i diameter ?. Alt under min rist var støbt og havde vandlås i beton. Det virkede, men lidt ulækker. Jeg lavede ny kloakering med 110 mm. PVC rør.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det skal da forberedes inden du lægger fliser. Både blucher og purus har rammer der vil kunne bruges. Men der skal sikker hugges lidt op for at det kan blive godt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 09-04-2020 17:36:44

Både blucher og purus har rammer der vil kunne bruges.

Disse rammer er så kun godkendte sammen med de respektive afløb. 

Det eneste lovlige der er at gøre i denne situation er at få skiftet afløbet til et nyt, men det er nok også en god ide, da det ser ud til at være en ældre sag i beton. 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hej alle
Tak for jeres gode svar. Ja, Kermit har ret. Afløbet er en gammel sag med vandlås i beton.
Men hvordan hulen skifter man lige sådan noget ud? Og er det dyrt?😬
Annonce
Det er jo reelt autorisations krævende arbejde. En del af gulvet skal hugges op, og der skal graves ned både indvendig og udvendig. Så kn man vælge at koble nye plastrør sammen med beton eller glaserede ler rør udenfor. Så er det indvendige ok. Da det er kælder er det begrænset hvor dybt man skal ned indenfor. Og så må du selv vurdere det udenfor.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Puha, det lyder sgu omfattende.
Havde håbet på en kosmetisk løsning kunne gøre det. Men I mener ikke at en forhøjningsskål kunne være en løsning? 
Altså ikke en lovlig løsning. Men det er jo op til dig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg gav vist cirka 6000 for nogle år siden for at en kloakmester fiksede noget lignende hos mig.det var så også inklusiv at der blev hugget ud i resten af gulvet og trukket rør til vask og vaskemaskine, men den del var vist det mindste af det.

I forhold til størrelse er der faktisk ikke så vildt, det tog ham vel lidt under en arbejdsdag at lave det inklusiv en grovstøbning så jeg kun skulle lave det øverste lag.

Han gravede så iøvrigt ikke ned udenfor kun indvendigt hvor beton vandlåsen blev fjernet også koblet sammen med det gamle rør som gik direkte ud i en brønd (så der ville nok heller ikke have været så meget ide i at grave ud udvendigt)


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis