God aften.
Går med en plan om at bygge nogle søjler foran vores hus og sætte en eller anden form for hegn imellem.
Jeg har nogle ytong blokke i overskud jeg har tænkt mig at bruge til søjlerne. De måler 30*60, dem halvere jeg og sætter dem på en passende støbt sokkel. På toppen en støbt søjletop i beton. Samlet højde ca 110cm
Min oprindelige plan var at pudse dem op. Men nu har jeg fået den ide at beklæde dem med fibercement plader. Og derefter male dem i husets farve.
Har tænkt mig at tilpasse dem så pladerne bare skal limes på ytongen med fliseklæb. Pladerne bliver så ca 30*30.
Så spørger jeg:
Er det overhovedet en god ide?
Hvad kan jeg evt spartler/fuge med i hjørne samlingerne?
Kan jeg tilsætte noget til malingen så de får lidt struktur(pudset)?
Hvor meget arbejder så relativt små plader i skiftende vejr?
Jeg ved at pudse løsningen nok er nemmere, men mine evner i at pudse og min erfaring med vedligehold af pudset facade har fået mig på denne ide.
Kom gerne med indput😃
Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...