Hegnsøjler, fibercement plader beklædning👍👎

God aften.

Går med en plan om at bygge nogle søjler foran vores hus og sætte en eller anden form for hegn imellem.

Jeg har nogle ytong blokke i overskud jeg har tænkt mig at bruge til søjlerne. De måler 30*60, dem halvere jeg og sætter dem på en passende støbt sokkel. På toppen en støbt søjletop i beton. Samlet højde ca 110cm
Min oprindelige plan var at pudse dem op. Men nu har jeg fået den ide at beklæde dem med fibercement plader. Og derefter male dem i husets farve.

Har tænkt mig at tilpasse dem så pladerne bare skal limes på ytongen med fliseklæb. Pladerne bliver så ca 30*30.

Så spørger jeg:
Er det overhovedet en god ide?
Hvad kan jeg evt spartler/fuge med i hjørne samlingerne?
Kan jeg tilsætte noget til malingen så de får lidt struktur(pudset)?
Hvor meget arbejder så relativt små plader i skiftende vejr?

Jeg ved at pudse løsningen nok er nemmere, men mine evner i at pudse og min erfaring med vedligehold af pudset facade har fået mig på denne ide.

Kom gerne med indput😃

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gør ikke det er en god idé Alle producenter foreskriver i deres monteringsvejldning vigtigheden af udluftning bag pladerne....
mfrost skrev den 09-04-2020 10:58:24

Gør ikke det er en god idé Alle producenter foreskriver i deres monteringsvejldning vigtigheden af udluftning bag pladerne....

Det har jeg godt læst, min tanke er bare at pladerne er så små at det måske er begrænset hvor meget de kan 

bevæge sig. Men du har ret det er et issue 

Projektet er droppet, det bliver simpelthen for bøvlet, pudser dem op

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også