Kablet internet rundt i hele huset

Hej
Er der nogen der har gode bud på, hvordan jeg får kablet internet rundt i alle rum i huset? Stik til routeren er placeret i soveværelset i den ene ende af huset.

Huset er 1 plan, lette yder- og indervægge og ubenyttet loftrum.
Jeg vil gerne trække ledningerne så de ikke er synlige, og så skal de være afsluttet i et udtag.

Vh Anders

Vh Anders
Hej Er der nogen der har gode bud på, hvordan jeg... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der kan være 2 - 3 netkabler i røret. Det kommer lidt an på hvilken type det er.
Når jeg skriver "skære skrå " Så gør jeg ofte lidt mere. Nemlig at bukke røret lidt og så skære den skrå, så den bliver ekstra spids. Så kan man dreje røret når det møder et eller andet og hvis der er plads kan det komme videre, og spidsen kan "bore " igennem isolering. Det er ikke let at få det stive rør til at sidde ordentlig i forfra dåser f.eks. Men når nu du har forbindelse så er der jo mulighed for at trække 2 fleks rør med ned eller 20 mm fleksrør. Det skal blot samles med det stive rør med tape så overgangen er lidt "strømlinet" ellers går det let imod en kant og når du så trækker hårdt mister du forbindelsen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fonzelius skrev den 09-04-2020 15:51:32

 Jeg har væltet et par vægge og der var isolering i (ikke granulat), så det antager jeg bestemt også, at der er i disse. Hvorfor skal røret fjernes efterfølgende? Er der nogle regler omkring dette? 

Hvad bør man gøre i stedet for switch? 
Der er ikke noget alternativ til en switch.

Ved ikke om din switch skal have en bestemt "WAF" (Wife acceptance factor) :) men kan du gemme switchen væk, så gå på ebay og find en ældre HPE (Procurve) gigabit med PoE - kan også være Cisco. (de kan også findes på DBA) Så får du noget ordentlig grej der holder en livstid. Og der kan være behov for at lave et ekstra VLAN, hvis du skal have koblet en TV boks på (jeg har WAOO, og det bliver et problem når ens PC får IP fra "TV" netværket). Skal du have noget mere brugervenligt, vil jeg anbefale Ubiquiti. Igen, husk PoE, så er dine access points ikke begrænset af placeringerne af stikkontakter.

Hvis du skal have mere info, så smid mig en PM :)

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis