Fundet jordklumper i beton

Hej, jeg har netop haft en ude og slibe mit betongulv i garagen og ville til og spartle de værste huller inden påføring af epoxy. Da jeg gratter lidt i et hul for at fjerne lidt løsdele viser det sig at være semi hærdet jord, går ud fra dette er dryppet i under støbning og derved hærdet op af cementen.

jeg finder flere og flere af disse klatter fra helt små til et par centimeter i diameter plan med overfladen og ligeledes i dybden. Disse er mere eller mindre spredt over hele gulvet.

Vores hus er overtaget i juni 2019, så vi er inden for et års gennemgang. Jeg kender ikke reglerne for renhed af beton. Er dette noget hvor jeg kan rette krav til byggefirma om rensning af gulv og påføring af nyt toplag eller falder det under bare ærgerligt kategorien og god fornøjelse med skruetrækkeren?

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var da egentlig et godt spørgsmål. Hvis det var lecanødder ville jeg forvente det jeg kradsede op var mørkt indvendigt og mere porøst. Men ved ikke om de ændre karakter efter at have været nedsunket i beton.

Jeg syntes ikke jeg har set brug af løse lecanødder under byggeprocessen, men har selvfølgelig ikke set det hele.

på tegning til gulv i garage er anført:
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det ligner en gang sjusk. Hvor mange andre steder i byggeriet er der fejl?
Det lyder usansynligt at det er betonværket der ikke har styr på materialehåntering, så jeg vil mene at det er dem der har udlagt gulvet der har tilført urenheder.
Uanset hvor "skidtet" kommer fra, må det være byggefirmaet der har ansvaret, så tag fat i dem. Er der flere "dårligdomme" i dit gulv, så lad dem være for at du kan dokumentere.

Søren O
Generelt har der ikke været fejl/sjusk i byggeriet.
Om det resterende beton ser ud på samme måde ved jeg ikke da gulve/klinker er lagt. Tænker ikke det har nogen negativ påvirkning i disse områder, er mest bekymret for min epoxy ikke vil hæfte ordentligt til gulvet.

Jeg prøver at tage fat i byggefirmaet og få dem ud og tage en vurdering.
nå vi må se, byggefirma har taget fat i entrepenør som har taget fat i betonleverandør...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Lille Update, beton firma er vendt tilbage til entrepenør og har tilbudt at udbetale 4000kr til udbedring så jeg selv kan rette fejlen. Har dog afslået dette og bedt om de sender en mand ud der kan udbedre og slibe gulvet. Så som det ser ud er der gået noget galt under blanding af beton. Bør jeg være bekymret for sokkel eller lignende?

Fedt med opdateringer. Jeg havde fået en uvildig person ud at tjekke resten, og sagt til betonfirmaet at de må betale dette
Hvis betonkanonkongen mener, det kan rep for 4000,- så lad ham selv gøre det. Ommer!

 

Man skal ikke være bekymret for nogle jordklumper i sokkel, eller længere nede i gulvet. Det holder fint alligevel.  Det er kun fordi det er slebet i overfladen at det opdages. Så de fræser nok lidt af og pudser det op igen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
@Renepaulsen - Høre lige vores uvildige byggesagkyndige om der er nogle bekymringer, men som EV Elmand skriver er det formegentlig ikke et problem.

@Uldal - Enig

På mandag kl 7 er der syn af gulv med entrepenør og beton leverandør
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også