Fundet jordklumper i beton

Hej, jeg har netop haft en ude og slibe mit betongulv i garagen og ville til og spartle de værste huller inden påføring af epoxy. Da jeg gratter lidt i et hul for at fjerne lidt løsdele viser det sig at være semi hærdet jord, går ud fra dette er dryppet i under støbning og derved hærdet op af cementen.

jeg finder flere og flere af disse klatter fra helt små til et par centimeter i diameter plan med overfladen og ligeledes i dybden. Disse er mere eller mindre spredt over hele gulvet.

Vores hus er overtaget i juni 2019, så vi er inden for et års gennemgang. Jeg kender ikke reglerne for renhed af beton. Er dette noget hvor jeg kan rette krav til byggefirma om rensning af gulv og påføring af nyt toplag eller falder det under bare ærgerligt kategorien og god fornøjelse med skruetrækkeren?

Hej, jeg har netop haft en ude og slibe mit... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Entreprenør og betonleverandør er enige i gulvet ikke er OK.

Betonleverandør mener det er ler klumper fra sø materialet der ikke er fanget under sigtning og derfor er endt i betonblandingen. Der er taget nogle prøver til undersøgelse. Løsningsforslag er pt. der kommer en mand ud og fjerne alle urenheder og udbedre gulvet.

Hammer/slag test (ved ikke hvad et sådan håndholdt apparat kaldes) foretaget flere steder på gulvet denne viste betonet har den korrekte styrke.

Jeg modtager et endeligt løsningforslag pr mail i denne uge.
Rart at der findes seriøse firmaer - det tyder på en snarlig løsning.

Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Godt du insisterede!

 

Så har der været 2 mand og ordnet 100+ huller :)

Jeg kan dog se der er et par huller de har boret op og glemt at spartle. Jeg har en pose Ålborg basis cement og en pose alfix fliseklæb til at stå, burde jeg ikke kunne lave en blanding af en af disse 2 og lappe med? tænker epoxy maling burde hæfte fint på begge løsninger?
Cement og sand i forholdet 1:4 er OK til formålet. Gem fliseklæben til en anden god gang

fase
S. Fabrin Tka for svar

Gulvet er nu færdigt og malet :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også