Gipsplader eller pudse væg i køkkenet?

Hejsa
Jeg er ved at renovere mit køkken, hvilket er et noget større projekt, end hvad jeg hidtil har kastet mig ud i. Alt skal skiftes ud. Jeg har pillet de gamle fliser der var på væggen ned og skal nu til at fjerne resten af sagerne inden elektrikeren skal til. Da væggene jo gerne skal blive pæne igen stå jeg nu over for beslutningen om jeg skal forsøge at pudse væggene op eller fjerne den gamle puds og bare smække nogle gipsplader på. Jeg har talt med nogle forskellige bekendte, hvor nogle har gode erfaringer med at pudse væggen, mens andre foreslår bare at bruge gipsplader.

Jeg hælder klart mest til idéen om at sætte gipsplader op da det virker nemmere end at skulle til at lege mure med mørtel osv. Som man kan se på billederne er der nogle kraftige planker inde i væggen, hvor der også bagved går nogle på tværs af de forreste vertikale planker. Jeg tænker, at hvis disse planker står lige nok, ville jeg bare kunne sætte gipsplader op direkte på plankerne?

Er der nogen kloge hoveder her som har nogle meninger omkring plus og minus ift. at pudse væggene eller bruge gipsplader?
Pudsen virker solid og god på den øvre halvdel af væggen (der hvor der ikke var klinker), så jeg tænker jeg bare kan nøjes med at pudse den nederste halvdel op, hvis jeg skulle gå puds-vejen?
Umiddelbart tænker jeg, at jeg vil banke resten af pudsen ned og smække gipsplader direkte på plankerne bagved. Virker det som en fornuftig plan? Er der noget jeg overser?

På forhånd tak

Hejsa Jeg er ved at renovere mit køkken, hvilket... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej ev elmand

Tusinde tak for dit uddybende svar. Jeg tror at jeg giver mig i kast med projektet. 

Har du hørt om armeringsnet (sådan noget på rulle)? Det er der nogle der bruger har jeg læst mig frem til, men jeg er i tvivl om det er nødvendigt eller ej? Det er ret dyrt nemlig :-)

Vh Amalie 
Det er sikkert ikke nødvendigt her. Du har vel strå på det meste af væggen. 
Ellers kan du sømme galvaniseret kylling net på. Det koster ikke meget LINK for eksempel. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også