gulvspartelmasse vedhæftning til væg, skidt eller ok ?

Hejsa LDS
jeg er ved at få renoveret vores badeværelse.
og her under har jeg undret mig over en ting, som nogen af jer måske kan svare/uddybe
Stueplan: Der ligger beton gulv, herpå er der lagt Devi gulvarme (måtter), og så er der "støbt" toplag med Alfix PlanMix20, det hele ser fint ud, pænt jævn lige til en gang fliser, men efter håndværkeren var taget hjem og gulvet var gangbar snusede jeg lidt rundt, nysgerrig efter at se hvordan det hele så ud,
Jeg bemærker at spartelmassen er ført helt ud til væg. Jeg kan så huske fra en kammerats projekt at der var sat en slags kantbånd rundt, lidt skumgummi lig. Jeg har søgt nettet tynd og kan ikke finde ud af hvad er rigtigt og hvad betydning det har. På Alfix hjemmeside finder jeg faktisk noget tekst om at gulvspartelmasse ikke må vedhæfte til væg, men ikke hvorfor. På et par konkurende produkter finder jeg ikke denne "anbefalding"

Er der nogen på på LDS som lige kan opklare om håndværkeren har lavet noget L... eller jeg bare kan tage det roligt og sove godt

takker og god Påske til alle
mvh
Poul,.... som snart har nyt bad :-)

Seti

**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
igen bud ?

Seti

**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Tag det roligt. Kantbåndet er der først og fremmest for at forhindre spartlen i at rende steder hen hvor den ikke skal være. Det er jo noget tyndt stads. Ofte er der ikke tæt ml væg og gulv. Når producenter skriver at det ikke må komme på væg, så er en af grundene i hvert fald, at undgå at overføre al den fugt der er i spartlen til en væg der måske ikke kan tåle det. Ingen af delene gør sig forhåbentligt gældende i dit badeværelse. ;-)

Mvh Troels
Hej TRRA
tak for svar :-)
så er jeg rolig :-)) kunne se at muren havde "primet" et stykke op af væggen, så det har nok hjulpet lidt på "udtørringen" af massen

Seti

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også