Male facadebeklædning i fibercement

Jeg har skiftet min gavl for to år siden og sat fibercement op https://www.jemogfix.dk/scg-smartwood-plank-antracit-koeb-i-butik/4115/9051176/
Man kunne så få noget maling til at male over skruer og ridser og hvad der ellers kommer når man er i gang. Alle steder hvor der er malet/plettet, kan ses på lang afstand. Det ser forfærdeligt ud og er så træt af det, for det skulle være noget jeg ikke skulle gøre noget ved i mange år.
Kan man male over sådan noget fibercemement og hvilken type maling skal det så være? Og vil det holde? Så må jeg evt se om jeg kan få blandet noget, så jeg kan give hele gavlen en omgang


 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det skal være en tyk fed alkydmaling
bibihest skrev den 07-04-2020 18:41:55

Jeg har skiftet min gavl for to år siden og sat fibercement op https://www.jemogfix.dk/scg-smartwood-plank-antracit-koeb-i-butik/4115/9051176/
Man kunne så få noget maling til at male over skruer og ridser og hvad der ellers kommer når man er i gang. Alle steder hvor der er malet/plettet, kan ses på lang afstand. Det ser forfærdeligt ud og er så træt af det, for det skulle være noget jeg ikke skulle gøre noget ved i mange år.
Kan man male over sådan noget fibercemement og hvilken type maling skal det så være? Og vil det holde? Så må jeg evt se om jeg kan få blandet noget, så jeg kan give hele gavlen en omgang

 Det maling du har brugt, er mig bekendt ikke til at male på brædderne forsider og skruer. Det er derimod kun til at male de skårne kanter? 


Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 07-04-2020 19:43:30

 Det maling du har brugt, er mig bekendt ikke til at male på brædderne forsider og skruer. Det er derimod kun til at male de skårne kanter? 

Det har jeg ikke bidt mærke i, da jeg købt den, men kan se du har ret, det er nok der fejlen er :( Fejl40!

Men skal i hvert fald have fat i et eller andet dertil, for jeg er klar til at rive lortet ned og starte forfra  

 


 

djaydjay skrev den 08-04-2020 09:51:26

Jeg ville male det med en tagmaling, evt fra Morsø Maling
Link https://www.morsmaling.dk/shop/5-tagmaling/
Det er jo netop beregnet til eternit og fibercement, og har efter min mening en rigtig god holdbarhed.

Tak, det vil jeg også lige kigge på.

Jeg skrev også til Jemogfix for at høre om de havde et forslag og de ringede efter at have snakket med producenten. De ville gerne undersøge det nærmere, så det får de selvfølgelig lov til, inden jeg køber en masse dertil. Men uanset hvad skal det males på et tidspunkt

 


 

Annonce
@bibihest

Beklager at sparke til en så gammel tråd, men jeg har samme problem som du har beskrevet. Fandt du en god løsning?

På forhånd tak
JakobSD skrev den 20-04-2022 14:18:42

@bibihest

Beklager at sparke til en så gammel tråd, men jeg har samme problem som du har beskrevet. Fandt du en god løsning?

På forhånd tak
Producenten var ikke til nogen hjælp, det var lidt "Det var godt nok ærgerligt, men det kan vi ikke gøre noget ved"...

Jeg købte i stedet en maling fra Gori i samme farve og malede nogle områder for at teste og det har holdt fint, så planen er at male hele gavlen med det i år. Eneste forskel er at malingen er noget mere blank end pladerne, men det må være sådan. De kan i hvert fald males hvis man finder en passende farve


 

GORI kan tones til stort set hvilken farve du ønsker.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg undersøgte det for nogle år siden (er først ved at opsætte fibercement nu), da jeg synes farverne er lidt kedelige. Dengang var svaret at man skal bruge murmaling. Da huller også bores med murbor, giver det vel lidt mening…
Jeg ville nok tjekke med en god farvehandler :)

Bettina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også