Åbent under tag?


Hej i mit sommerhus er der et mellemrum hele vejen rundt fordi undertaget ikke slutter tæt. Nu er jeg ved lukke det af for at undgå at flere dyr bygger rede i isoleringen, som man kan se på billedet. Men er der en grund til at der er et cirka 5 centimeter mellemrum hele vejen rundt? Er det bedre at lukke af med noget trådnet? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Det er helt sikkert ventilering af tagkonstruktion, den vil blive alvorlig hvis den lukket. Anvend Insekt net eller snefangsrør i stedet for. 

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Det er noget af det værste du kan gøre ved din tagkonstruktion. Altså at lukke for luft op i tagrummet. Hvis du tætner det vil der i løbet af få år være gennemgribende råd og svampeskader.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis