Nedlæggelse af telefonstik / boks ude på muren

Hej med jer,

Håber jeg kan blive klogere herinde, vi er ved at renovere facaden på vores hus, og vi har Fibernet, ved siden af Fiberkablet, hænger der sådan en gammel boks, alle telefonstik er fjernet i huset (se billedet) 

Så jeg ved ikke hvordan jeg fået denne fjernet boks ?

Jeg har kontaktet YouSee, vedrørende boksen, de siger bare at jeg gerne må fjerne den selv, men hvis det går ud over naboers forbindelse, så er det mig der skal betale for reetablering.

Jeg overvejer bare at tage den ned og pakke lortet i nogle plastikposer, og grave den ned, men det er lidt noget "fusk"

Håber i kan hjælpe med gode råd  
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
spørg om de har tinglyst at der skal sidde en boks på dit hus pga. naboen.
Hvis du er lidt kreativ med en skruetrækker burde du godt kunne få åbnet boksen. Der kan du se om der er ledninger i den som er sløjfet (og kunne gå til naboen).  Normalt er det kun din egen forbindelse i sådan en boks også kan du bare tage boksen ned og klippe ledningen af under jorden

Ask
Hvordan gik det med at få samleboksen fjernet? Jeg har sådan en her jeg gerne vil af med,  era der nogen der ved hvordan jeg får den åbnet, kan godt se der skal en nøgle til! :-)
Gaxi, min var der ikke behov for en nøgle, men havde fat i TDC, og der skulle jeg betale det ene og det andet.
Så jeg tog en beslutning, og tog den af væggen, bandt det ind i nogle plastikposer, og gravede den langt nok ned.
TDC mente, hvis jeg bare klippede den, så kunne det gå ud over naboer, der måske stadig har fastnet tlf. og hvis det gik ud over dem, så skulle jeg betale “etableringsomkostninger”
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis