Alternativ til varmvæg

Vi står for at skulle lave nyt køkken, og i den forbindelse er vi lidt udfordrede m.h.t. ydermuren. Vi kan nemlig kun undvære få cm, før vi render ind i at rage gevaldigt uklar med en dør, der ikke kan flyttes eller ændres.

Først og fremmest kan vi ikke helt finde ud af, om vi blot skal udelade isolering af muren. Den er hulmurs isoleret, men kun med en små 5 cm.
Det ved jeg ikke, om I har en mening omkring?

Dernæst har vi - såfremt vi vælger at varme væggen lidt op - haft kig på:

Varmvæg, diverse mærker - men de fylder 43 mm i dybden, hvilket er for meget.
SkamoWall, der fåes ned til 25 mm, hvilket lige akkurat kan gå, men som virker lidt bøvlet at opsætte (og firmaet selv siger skrøbeligt ved den tykkelse).
KlimaTec plader, der ligesom SkamoWall fåes i 25 mm, men på os også virker lidt bøvlede at sætte op.

De to sidstnævnte er ydermere noget dyre. Jeg er slet ikke sikker på, at de ved 25 mm tykkelse overhovedet kan tjene sig selv ind igen?

Har I nogle gode og kloge input? Evt. produkter vi har overset?

Jeg skal lige huske at sige, at udvendig isolering IKKE kan lade sig gøre i dette tilfælde, så kun indvendig isolering kan komme på tale.

Vh. THB

Dane End Ragdolls - Stueopdræt af dejlige Ragdoll killinger - www.daneend.dk
Vi står for at skulle lave nyt køkken, og i den... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kingspan ser spændende ud   Har kontaktet firmaet, og undersøger nærmere.

Mads - Så var der alligevel noget, vi ikke havde overvejet! :-) Tak for dét input - det vil vi da også lige kigge på.
Og ja, huset skal rent faktisk sælges indenfor de næste par år, så det vil være øv, hvis ikke vi kan få isolering med der også.

Vh. THB

Dane End Ragdolls - Stueopdræt af dejlige Ragdoll killinger - www.daneend.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis