Hvad er der i min skorsten?

Jeg har tænkt at bruge den gamle, nedlagte skorsten som føringsvej til kælderventilation. Men nu finder jeg ud af, at den er fyldt med "sten".
Er det isolering eller?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner da slet ikke isolering, ej heller Leca-nødder. Og hvorfor skulle den i øvrigt også have været forsøgt isoleret.
Jeg bruger selv 2 skorstene som "aftræk" . Jeg har så foret begge skorstene med plastic kloakrør for at undgå evt. kondens, idet de tjener som aftræk for badeværelser og køkken OG kælder.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er vel nogen som har manglet plads til lidt affald på et tidspunkt...

Det bliver sikkert nogle hyggelige timer med at putte sten i spande og slæbe dem ud i traileren også videre på genbrugspladsen. Så ved du ligesom hvad påsken skal bruges på :-)

Ask
Jeg må i den grad være jer svar skyldig. Måske for at undgå kold luft fra loftet forplanter sig i skorstenen og laver kuldebro?

Men det er ikke meningen, kan jeg ligesom forstå? 
Som jeg ser det, ligner det småsten, og de gør intet godt for skorstenen.
Hvis du skal til at tømme skorstenen, så gør dig selv en tjeneste ved at finde nogle gamle malerbøtter o.a. til at læsse stenene op i og så bær dem ud i traileren og lad det blive i spandene. Så slipper du for at skulle have fat i det flere gange.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også