Terrasse med lav højde

Hej

Vi fik for nogle år siden lagt en fliseterrasse ved vores nye hus, i forlængelse af flisegange rundt om huset. Det er lagt med betonfliser 50x50x5 cm.Imellemtiden har vi fortrudt at vi ikke fik træ eller kompost på hoved-terrassen ved stue/alrum, og vil gerne lave det om. Hertil overvejer jeg at bruge betonfliserne som fundament, ved simpelthen at lægge en terrasse henover. Men det betyder at den samlede højde som er tilgængelig, kun er 6 cm inderst.

Jeg har set nogle forskellige produkter (fx flade strøer i komposit fra Wimex) som reklameres med at de kan ligge direkte på et fliseunderlag.

Er der nogle som har erfaring eller gode tips til en lave en terrasse som ikke overstiger 6 cm i højden?

Terrasse-mål: 775x575 cm
Maks. højde på terrasse ved hus-sokkel: 6 cm
Materiale til strøer: ???
Materiale til terrasse: Træ eller komposit.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jakob,
Fandt du en god løsning på et terresse på under 6 cm?

På forhånd tak



 

jakobjp skrev den 07-04-2020 09:44:46

Hej

Vi fik for nogle år siden lagt en fliseterrasse ved vores nye hus, i forlængelse af flisegange rundt om huset. Det er lagt med betonfliser 50x50x5 cm.Imellemtiden har vi fortrudt at vi ikke fik træ eller kompost på hoved-terrassen ved stue/alrum, og vil gerne lave det om. Hertil overvejer jeg at bruge betonfliserne som fundament, ved simpelthen at lægge en terrasse henover. Men det betyder at den samlede højde som er tilgængelig, kun er 6 cm inderst.

Jeg har set nogle forskellige produkter (fx flade strøer i komposit fra Wimex) som reklameres med at de kan ligge direkte på et fliseunderlag.

Er der nogle som har erfaring eller gode tips til en lave en terrasse som ikke overstiger 6 cm i højden?

Terrasse-mål: 775x575 cm
Maks. højde på terrasse ved hus-sokkel: 6 cm
Materiale til strøer: ???
Materiale til terrasse: Træ eller komposit.

 Hej jakobjp, og andre der kikker med... har du fundet en løsning?

Vh. Udi
Jeg har ikke lavet terrassen om. Endnu. Projektet gik lidt i stå, bl.a. fordi jeg ikke lige fandt en passende løsning. Måske der er sket noget sidenhen med produkter, men har ikke selv undersøgt det for nylig. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis