Murbinder til gasbeton

Hej

Er ved at lave en ydermur i gasbeton med formur i mursten og skal til at fastgøre murbinder i mine gasbeton-skift, men er kommet i tvivl om hvordan murbinderne fastgøres. Havde egentlig en ide om at murbinderne ville se ud som på billedet herunder, hvor den del til venstre og øjet til højre var bukket i samme 'retning' (altså at murbinder kan ligge fladt ned på en plan flade) Men dem jeg har fået, som er beregnet til multiplader, der er de to ender roteret 90 grader, (så når øjet ligger fladt ned, så stikker den vinkelrette ender lodret ned/op.

Er det så mening at den vinkelrette del skal slås ned i multiplade (som et søm)? Havde nemlig den opfattelse at murbinder skulle ligge fladt ned på multipladen og så slås ned i (som på det nederste billedet).

Håber jeg har gjort mig forståelig.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det er meningen du banker murbinderen ned i gasbetonen, som et søm.
Sådan gjorde jeg da jeg lavede indermur af gasbeton elementer, brugte de almindelig z formede bindere, jeg opmurede ydermuren efterfølgende.

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan bruge almindelige murbindere ( som op billedet med muren), som du banker den ene ende ind i den lodrette fuge med en afstand på 20 cm. svarende til 3 skifter eller som vist på billedet banket ned i gasbetonen. Den først vandrette række skal passe ud for et skifte i muren. En vandret afstand på ca 60 cm. er passende.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis