Hej
Er ved at lave en ydermur i gasbeton med formur i mursten og skal til at fastgøre murbinder i mine gasbeton-skift, men er kommet i tvivl om hvordan murbinderne fastgøres. Havde egentlig en ide om at murbinderne ville se ud som på billedet herunder, hvor den del til venstre og øjet til højre var bukket i samme 'retning' (altså at murbinder kan ligge fladt ned på en plan flade) Men dem jeg har fået, som er beregnet til multiplader, der er de to ender roteret 90 grader, (så når øjet ligger fladt ned, så stikker den vinkelrette ender lodret ned/op.
Er det så mening at den vinkelrette del skal slås ned i multiplade (som et søm)? Havde nemlig den opfattelse at murbinder skulle ligge fladt ned på multipladen og så slås ned i (som på det nederste billedet).
Håber jeg har gjort mig forståelig.