Kommentarer til projekt: Giftfri rør til jordbær

Her samles kommentarer til projektet: Giftfri rør til jordbær

Kommentarer vises både her og på projektet.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge pex rør som er godkendt til drikkevand. Der bores huller i dem før de placeres nede i jorden bag jordbær.
Jeg har lavet lignende små luft rør med huller til smøring i maskiner. Der er der brugt en glødende nål til at lave huller. Og samme måde med en haveslange til drivhus, men dem er du nok ikke tilfreds med. Jeg har ikke erfaring på den måde med pex rør.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
PEL rør er også godkendte drikkevand, og fås i mange diametre. Prøv om en VVS'er ikke skulle have et stykke, du kan bruge.

fase
tænker jeg fylder dem op med jord, sætter jordbær stiklinger i hullerne med mos omkring for at holde dem og jord inde også et rør/slange ned midt i med huller i så vandet kan sive ud.. ved ikke om det kommer til at fungere, men vil lige prøve det ;) 
Annonce
Har du overvejet bare at placere en spand med et ikke alt for stort hul i bunden øverst i tårnet som kan fungere som reservoire. Så kan du nøjes med et tyndt rør ned gennem tårnet.  
Ifølge den her artikel og udtalelse fra en lektor så er det ikke skadeligt at bruge PVC rør :)
https://pvc.dk/wp-content/uploads/2020/02/Fra-byggeaffald-til-byhaver_final.pdf 

Mvh

Marcus Fuglsang Rasmussen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis