Internet i vores Annex

Hejsa , ved ikke om det er der rigtige forum at spørge i , ( ellers må i gerne henvise mig til en hjemmeside ) :)

Vi er pt fiber net i vores stue , og vil gerne have det ude i vores Annex som ligger 25 meter væk fra fiber boksen , en elektrikker skal have 5000 for at trække et kabel fra boksen og derud , og etablere 4 stikkontakter med USB stik i , er der andre muligheder ? Har kigger på Orbi RBR20, er det noget der vil fungere ?😅

 

28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan vi dele spørgsmålet op i to dele: 1. netværk og 2. 230 V?
Hvis der er en netkabeludgang i jeres netværksboks, kan du trække et netværkskabel ud til annekset og afslutte det i en router eller switch.
Angående de 230 V er det en anden sag. Her kommer det an på hvor langt, du har til nærmeste 230 V tilslutning. Har du brug for 4 stikkontakter med USB udtag. Måske kunne du få installeret 2 udtag med hver 2 USB udtag plus et par stikkontakter.

fase
Ja der er 220 v derude :) , har et relæ derude :)

 

sunshine2003 skrev den 06-04-2020 20:44:33

Ja der er 220 v derude :) , har et relæ derude :)

Et relæ, hvilket relæ? Hvordan med at trække netværk?


fase
S. Fabrin skrev den 06-04-2020 20:52:09

Et relæ, hvilket relæ? Hvordan med at trække netværk?

 Hvad mener du med " hvordan med at trække netværk ?:)


 

Skulle du ikke have netværk i annekset, og hvordan havde du forestillet dig, det skulle laves. den router, du har henvist til, skal også tilsluttes netværket og strøm

fase
S. Fabrin skrev den 06-04-2020 21:09:39

Skulle du ikke have netværk i annekset, og hvordan havde du forestillet dig, det skulle laves. den router, du har henvist til, skal også tilsluttes netværket og strøm

 Det er derfor jeg spørger herinde , ved ikke hvad den bedste løsning vil være , trække et ethernet kabel hele vejen derud , eller bruge powerline adapter som der bliver linket til længere oppe ?:)


 

Jeg ville trække et netværkskabel. Det giver den største hastighed og er billigst.

fase
S. Fabrin skrev den 06-04-2020 21:19:58

Jeg ville trække et netværkskabel. Det giver den største hastighed og er billigst.

 Og sætte det til en router derude eller hvordan? Kan man så også kører WiFi ?


 

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis