Bålsted i haven

Hej. Jeg er ved at lave et lille bålsted i vores have. Min plan er Pt.
Grave en cirkel
Sand i bunden
Natursten rundt i kanten, på niveau med plænen og igen, sand i mellem stenene
Ildstedet bygges op med betonfliser, ca en halv meter og jeg vil lime dem sammen.
Er der mon noget jeg overser her? Kan fliserne mon holde til varmen? Hvad skal jeg lime dem sammen med som også kan tåle varmen?
Vh Katja

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe du ikke bruger flintesten, så går det nok. Hvorfor vil du "lime" dem? Hvis de bliver lagt ordentligt, så skal de nok blive liggende.

Hellere leje end at bo på gaden.
Hvis du ikke har så meget plads. Har du overvejet et bålfad? Vi har masser af plads, men pga vedligeholdelsen blev det ryddet tilsået med græs og indkøbt et bålfad.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej.
Husk at søg på kommunens hjemmeside om der må udføres bålsted i have.
I nogen kommune er der krav om størrelse, afstand til bygning m.m.eller fuldstændig forbud. 

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Det er en god pointe, det med at det jo skal holdes og at et bål fad gør det lettere, vi kan bare ikke lige slippe charmen ved at have et bål sted...så må vi se om vi fortryder 🤔
Jeg har tjekket op på kommunens regler, men tak 👍👍
Annonce
Det hjælper, hvis du fører to-tre jernrør fra kanten ind under selve bålet. Så iltes træet bedre. Du kan lime fliserne sammen med ovnpasta, mindet holder nok ikke i længden. 

 

Jeg har lavet et bålsted af en betonring ca 1 meter i diameter og ½ meter høj, jeg har gravet den ned, og har lavet en fastbund af massive mursten, så den er ca 25 cm dyb, den er ca 3 cm under græsplænen, så har jeg lagt betonbrosten rundt i et par rækker, og lavet et trædæksel, når det er på er den helt plan med græsplænen.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 14-04-2020 08:31:30

Jeg har lavet et bålsted af en betonring ca 1 meter i diameter og ½ meter høj, jeg har gravet den ned, og har lavet en fastbund af massive mursten, så den er ca 25 cm dyb, den er ca 3 cm under græsplænen, så har jeg lagt betonbrosten rundt i et par rækker, og lavet et trædæksel, når det er på er den helt plan med græsplænen.

Lyder super fedt og lækkert. Tak

 

uldal skrev den 14-04-2020 08:22:56

Det hjælper, hvis du fører to-tre jernrør fra kanten ind under selve bålet. Så iltes træet bedre. Du kan lime fliserne sammen med ovnpasta, mindet holder nok ikke i længden. 

 Aah, go ide med at tilføje noget luft under. Tak, vil undersøge det med ovnpasta 😃

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis