Plæneklipper Gudenå L45

Hej ekspertpanel:
Jeg har købt en brugt Gudenå L45-7 cylinderklipper med en B & S motor. Den starter, motoren kører, men går kort efter i stå, og dette gentager sig. Tændrøret ser fint ud, benzinen er ny...... Hvad kan være problemet?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dårlig benzin i bundkar er en muglighed, trods der er hældt nyt oven i, der kan også sidde en prop i karburatoren (ikke nødvendigvis i hoveddysen)

Det er rimelig nemt at komme til bundproppen på karburatoren og tømme den. Nyt benzin i, og hvis det ikke virker, prøv at sætte en klud i indsugningen, start og hiv kluden helt eller delvist ud når du kan høre motoren bliver kvalt.

sådan starter jeg mange af de småmaskiner hvert forår :) det er en #%&¤ god motor der sidder på den maskine, det er sjældent der er noget alvorgeligt galt med den.

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Selv om tændrøret ser fint ud, så kan det godt være synderen alligevel. Har oplevet tilsvarende opførsel flere gange, hvor det var tændrøret, selvom maskinen startede fint. Der kan åbenbart ske noget, når tændrøret bliver rigtig varmt.
Kan også være manglende udluftning på tanken, det kan kontrolleres ved at løsne tankdæksel.
Tak for gode inputs. Benzindækslet har været løsnet - men hjalp desværre ikke. Prøver at skille karburator ad og helt ny benzin.
Mvh Alletiders
Hvis du alligevel skiller karburatoren ad, så køb en ny membran, den som pumper benzinen op, de bliver stive med tiden, og kan giver problemer, især startproblemer.

Prøv lige at tjekke om der er gnist på tændrøret, når den ikke vil starte, mangler der gnist kan det være tændspolen der er termisk ustabil.
Når du alligevel er i gang med at skrue, så puds svinghjulet ren for rust udvendigt, det sammen med tændspolens kerne, som sidder ind mod svinghjulet, juster tændspolen helt tæt ind mod svinghjulet, sæt et stykke papir imellem, og pres den ind mod svinghjulet og spænd den fast.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej alle.
Jeg har en gudenaa L45-7, så snart jeg starter maskinen, begynder hjulene at dreje rundt uden jeg har aktivere håndtaget.??

Måske kablet er for stramt, eller beslaget med remskive, der skal kunne bevæge sig går for stramt, eller fjederen mangler.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis