Skift bræt på udhæng

Hej lav-det-selv'ere

Det kan være jeg lige skal starte med at sige at jeg er sprit ny i det her med at gøre det selv og måske er spørgsmålet lidt dumt eller lidt af en bagatel, men man skal jo starte et sted, så håber i kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning :)

Jeg har et lille stump træ i mit udhæng som er flækket og faldet ned, som jeg gerne vil fikse:

Hvilken type træ bør jeg bruge til dette? Og hvilken form for beskyttelse og maling kan jeg bruge til dette formål, nu når det sidder ude i elementerne?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Det er sikkert et ganske almindeligt indendørs panel loft brædder eller imprægneret som denne LINK. Og da det sidder beskyttet under udhæng så er almindelig maling ok. Prøv at tage det sidste stykke ned og de 2 - 3 næste. Så kan du se bredde, overflade m.m.-
Og du kan sætte de 3 -4 sammen og skubbe dem op samtidig medens  de er i indhak i not og fer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg synes, at det ligner et alm. forskallingsbrædt. Er i øvrigt enig med ev elmand, at da det sidder beskyttet, kan man behandle det helt som man vil. Nogen vælger faktisk slet ikke at gøre noget. Men du skal selvfølgelig få det til at ligne det øvrige.

Kurt B. Andersen
Det lykkedes mig at fikse det, så i skal have en mange tak for hjælpen. Ev elmand, jeg endte med at snuppe det stk træ fra Jem og Fix som du linkede til. Brædderne var bare monteret enkeltvis og ikke i not og fer, så jeg kunne nøjes med at tage det ene stykke ned og sætte det nye op og male det.

Her er resultatet hvis i er nysgerrige:

Det var første projekt på huset klaret, så igen tak skal i have :)
Ja men så er du jo allerede " udlært " gør det selv  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også