Honda gx 160

Hejsa

Jeg har et problem med min Honda gx160 motor på gokarten. Når jeg hurtigt giver fuld gas, går motoren ud. Hvorimod, når jeg gradvist giver gas, går den op i omdrejninger som den skal. Jeg kan ikke forstå, hvorfor motoren går ud, når gaspedalen hurtigt gives. Jeg har også lagt mærke til, at tændrøret er sort - altså en alt for rig blanding. Måske dette kan relateres til problemet?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja prøv at stille på blandingsskruen, normalt er det en for maget blanding, der gør at den dør når der gives fuls gas.

Vi prøver igen, i morgen --
Ok, det vil jeg prøve. Og lige for at være sikker... En mager blanding er vel for meget benzin ift. til luft, Korrekt? Eller er det mon omvendt?
Fed blanding er for meget benzin i forhold til luft (sort tændrør). Mager blanding er så modsat.

fase
Okay så det vist på plads. Dog kan jeg ikke forstå, hvorfor blandingen skulle være for mager, eftersom tændrøret er helt sort?
Blandingen er også for fed efter din beskrivelse. Så lidt mindre benzin eller trænger luftfiltret til at blive renset/udskiftet.

fase
Annonce
Lige præcis, men hvordan forbinder den for fede blanding med at motoren dør, hvis der hurtigt gives fuld gas?
Det er jo bare at justere blandingen til den går bedst..
Tændrøret kan jo være sort af andre årsager, såsom den ikke har været kørt driftsvarm, eller den bruger olie.
Prøv evt med et nyt tændrør, et billigt tiltag der ofte hjælper på dårlig motorgang..
(selv om tændrøret "ser fint ud" og laver gnist, er det ikke sikkert det virker optimalt under tryk)

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis