Loftbeklædning ved loft til kip

Vi skal lave loft til kip på vårt soveværelse. Og har blitt fortalt at det skal være to lag gips, eller et lag træ og et lag gips. Og i dag blev vi fortalt at det i tillæg skulle være forskalling med brædder med Ca 30cm mellomrom.
Men er det ikke noe man kan bruge i stedet, så man kun trænger et lag?
(Vi åbner op så loftet kommer til at gå helt ned til gulvet, det bliver kun en Ca 30cm "væg" nederst så støvsugeren kan komme til.)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bruger fiber gips (f.eks.fermacel) kan du nøjes med 1 lag på 12,5 mm Men der skal stadig forskalling til at holde det på plads. Plader kan være 90x120 cm eller større. Men den nævnte størrelse er håndterbare. Jeg bruger helst ret kant og så lim i samlinger.
Det her forudsætter at det er almindeligt parcelhus. Er det etage ejendom så kan der være andre regler.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 06-04-2020 18:02:17

Hvis du bruger fiber gips (f.eks.fermacel) kan du nøjes med 1 lag på 12,5 mm Men der skal stadig forskalling til at holde det på plads. Plader kan være 90x120 cm eller større. Men den nævnte størrelse er håndterbare. Jeg bruger helst ret kant og så lim i samlinger.
Det her forudsætter at det er almindeligt parcelhus. Er det etage ejendom så kan der være andre regler.

 Mange tak, så blev det købt ind fibergips 👍

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også