DR's kanaler er forsvundet

Hej med jer!
Sidder i et lånt sommerhus og har lidt problemer med tv signalet. Antennen her er generelt meget følsom over for vind og vejr, så har haft mine udfordringer med at kunne få et signal ind.
Det er dog lykkedes mig. I går aftes ved midnatstid forsvandt signalet så helt. Det har jeg prøvet før. Dagen efter, har jeg så kunnet lave en kanalsøgning og installere kanalerne igen. Denne gang driller det dog helt vildt. Når jeg laver min kanalsøgning, kommer der ingen af DR's kanaler ind. Der kommer 10 kanaler ind, der alle er kodede, så dem kan jeg ikke se. Men undrer mig over, at DR's kanaler ikke er at finde overhovedet nu. Er der nogen der har en idé om hvad det kan skyldes?
Befinder mig på Mols og antennen er rettet i mod Søsterhøj senderen.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske er svaret her
https://www.dr.dk/om-dr/nyheder/udskudt-til-juni-saadan-undgaar-du-dit-tv-gaar-i-sort

Venlig hilsen
Knud
Mon ikke der blot er tale om en løs forbindelse i dit antenneanlæg?
Det kan sgu godt være, men nu er kanalerne tilbage. Og der står på en hjemmeside jeg fandt, at der laves arbejde på masterne for tiden, hvor signalet kan være væk fra ca omkring midnat til 14:00 næste dag. Og det passer meget godt med, at jeg netop nu efter klokken 14:00 har fået kanalerne tilbage.(Som de andre dage) Det er bare ikke til at finde information nogen steder omkring hvornår de arbejder på hvilke master.
Når tv'et selv driller er det mere på den måde, hvor billedet pixelerer og går ind og ud af signal. I går aftes og de andre aftenener, forsvinder signalet med det samme. Og i går var der film om Maradona i fjernsynet og det er efterhånden så sjældent, der er noget på DR der er værd at se. Det gode ved den måde DR kører ret ringe på for tiden er, at jeg har stor mulighed for at fange det jeg gik glip af på en genudsendelse :-)
Hvis det er gamle kabler så bør ejeren at det lånte hus nok skifte disse med nye dobbelskærmede der også er sikrede mod 4g/lte støj. Stikket der sidder i tv må ikke være den gamle type med plast hætte dette skal også være hf tæt

Annonce
Det er helt klart, at signalet hænger sammen med blæsevejret. Det er blæst op i dag, og nu begynder billedet igen at pixelere efter nogle dage uden problemer. Der er ingen tvivl om at antennekablet er gammelt. Plastichætter og alt sådan noget. Spørgsmålet er, om det er det dårlige kabel, der er skyld i at blæsten påvirker signalet så meget.
det rør antennerne sidder på hvor stabil er det står antennerne og svajer i blæst så skal der nok et lidt tykkere rør til. Spørgsmålet er om hvis det er en meget gammel instalation og så starte forfra med nyt kabel og så en ny moderne uhf antenne som også er lte/4g sikret
Nu har jeg købt et nyt tv til sommerhuset, da det gamle ikke var dvb t-2 klar. Det har hjulpet lidt på det, men DR2 forsvinder en gang i mellem. Hvis jeg geninstallerer kanalerne, så kommer den igen. DR1 kører uden problemer hele tiden. Tror uden tvivl et nyt kabel og en fastgøring af antennen ville hjælpe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis