Quick release / til/fra kobling af radiator

Hej

Vi har i kælderen en stor gildesal, som vi gerne vil indrette som legerum, i den forbindelse kunne det være smart om man kunne demontere radiatorer (primært af sikkerhedshensyn, f.eks. ved boldspil og anden vild leg).

Varmesystemet er vandbårent to-strengs anlæg, hvor forsyningen løber under loftet (12mm kobberrør). Findes der nogen godkendte koblinger / quick releases man kunne montere lige efter t-stykket i loftet og så igen nede ved radiatoren, så man nemt ville kunne de- og remontere en radiator?

Det kunne sikkert ordnes med ballofix'er og skruekoblinger, men jeg er efter en mere elegant løsning (både visuelt og funktionelt).

Vi har boet i huset i over 5 år og har aldrig haft tændt for disse radiatorer, men tænker der komme en dag hvor vi får brug for dem. Så det er altså ikke noget der skal op og ned på daglig basis, nok nærmere engang eller to om året.

Jeg har selv googlet lidt uden at finde noget, men tænker jeg mangler de rigtige ord at søge på.

Mvh. Jens
Hej Vi har i kælderen en stor gildesal, som vi... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men til gengæld kan der være slam i systemet der kan sætte sig fast I koblingerne .

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tak for alle de gode indspark, rart at få belyst muligheder, fordele og ulemper.

Løsningen bliver nok i første omgang ikke at gøre noget som helst, men på sigt kunne det være en mulighed at erstatte de to eksisterende radiatorer med nogle mindre der sidder under loftet, måske kombineret med en ventilator for at få fordelt varmen eller måske at sløjfe dem helt og el-opvarme efter behov.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis