Jeg er flyttet i et hus med kælder under. Den tidligere beboer har malet alle vægge i kælderen med hvad jeg formoder er alm vægmaling, muligvis plastmaling. Jeg er nu gået igang med at skrabe malingen af. Det har så gjort at der kommer en del salpeterudtræk på væggen. Er det fordi at fugten i væggen nu kan komme ud eller vil det fortsat være et problem nar væggen skal pudses op? Jeg tænker at væggen får lov at tørre indtil næste sommer, eller er det muligt at pudse væggen op med en diffusionsåben puds allerede nu?