Fugning omkring vindue

Jeg er igang med mindre istandsættelse af vores ældre stue. Jeg har fjernet en gammel silikonefuge omkring terrassedør og vindue (begge af plast).
Der er ikke plads til at lægge en ny fugebund hele vejen rundt. Men få steder er der ca. 5 mm mellem karm og væg, hvor jeg kan se, at der er rigeligt plads længere inde (giver det mening?). Hvad skal jeg fylde de mindre revner med inden jeg fuger med akryl?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror næppe du skal bruge akryl, det bliver stift og revner. Så hellere en MS fuge. 
Men jeg forstår faktisk ikke helt spørgsmålet. Er det indvendigt? Det ville også hjælpe meget med et billede
Sorry, det er indvendigt.
Men tænker heller ikke at man istandsætter stuen udefra 😉
Og forsøger mig lige med par fotos også
Vedhæftede filer:
Andre steder er der kun 1 mm afstand
Hvis det ikke er mere end 5 mm, så havde jeg bare fuget, også uden bagstop. Men ikke med akryl. Der skal en fleksibel fuge til (MS). Jeg har lige brugt Dana Interiør, 521 der er fleksibel med +/- 25%, og så er den mat. Alternativt kan du bruge Sealflex Hybrid 522 fra Dana. Den er lige så fleksibel, men er blank. 
Tak for svar Rene, lige nøjagtig den (521) jeg vil bruge, nu ved jeg så at den ikke er en akryl 😄
My bad
Er der ikke noget, man kan stoppe de lidt større revner med, så fugen ikke “falder ind” bagved?

Fugebagstop hedder det. Men det skulle nu ikke være nødvendigt hvis det kun er 5 mm. Jeg tror heller ikke de fås mindre end 10-12 mm faktisk.
Alternativt kan du da stoppe lidt mineraluld ind bag, men vil ikke mene det er nødvendigt 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis