Metro varmtvandsbeholder

Hej
Min Metro varmtvandsbeholder 60 L er stået af. Jeg mistænker min mand for ikke at have slukket strømmen da han tømte den.Jeg har set at man kan genstarte den efter overophedning, men der er bare ikke den skrue øverst i panelet, hvori man skal stikke en nål el. lignende ind.Måske er den for gammel, der står 1999 i bunden.
Bud på hvad jeg kan gøre?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Ja hvad skal man gøre. I disse tider skal duunder ingen omstændigheder ty til vold imod ham. Så hellere en lille klask bagi,  Han bliver vel ikke krænket når det sker hjemme.
Ok seriøs skal man vel være
overkogs sikring kan sidde op i bunden, så er det en lille trykknap, men det kan også være smeltesikringer der sidder op omkring varmelegeme.
Endelig kan jeg se at termostat står på 0 men det er du sikket opmærksom på.
Prøv at skrive type nummer ind her og eventuelt et billede ind af hullet når termostat er hevet lidt ud.
Sluk på væggen hvis der er en kontakt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis din mand ikke har slukket for strømmen inden vandvarmeren blev tømt, skal du/I med 99% garanti ud og købe et nyt varmelegeme, for det holder ikke til at køre uden vand. Vandvarmeren behøver ikke være for gammel, men med en alder på ca. 20 år er den ved at nå sin levealder alt afhængig af vandets hårdhed. Høj hårdhed= meget kalk = kort levetid (20 år).

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis