Vand eller mug?

Jeg har lige opdaget det her ved toppen af min væg / lige ved taget. Det ligner en blanding af vand / mug, men jeg kan ikke decideret se spor fra taget som om det skulle løbe den vej. Der er også nogle sjove sorte prikker i midten af hver cirkel. Kan det komme indefra? Nogle ideer?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skimmelsvamp. Enten utroligt fugtigt rum uden udluftning, eller utæt tag med vand i bagmuren.
PS vand Har en evne til at løbe langs lægter og ledninger. Så utæthed behøver ikke være ud for aflejringerne.
det KAN være en kuldebro fra feks jern i væggen.

 

Enig i Skimmelsvamp  
Hvordan ser resten af rummet ud
- hvad bruges det til
- hvordan er udluftning
osv..
flere informationer =  flere brugbare svar..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Øv! Vil det sige noget rodalon og så male det over og lidt bedre udluftning?

Det er et lille gæsteværelse i et soveværelse - vel 6-8 kvm. Der er ofte rimeligt koldt derinde.

Hvis det er en utæthed med vand, hvordan opdager jeg det? Jeg tænker mere ifht ejerskifteforsikring, skal jeg anmelde det ret snart. 
Hvis det er et begrænset område, og ikke hele vejen langs en væg, så kunne et andet bud også være, at det er fedtpletter (det ligner det i mine øjne). Selvom man maler fedtpletter over, så kommer de frem igennem malingen over tid, hvis ikke de er blevet vasket ordentligt af. Du kunne evt. prøve at fjerne noget af tapetet i det pågældende område og se hvordan det ser ud bagved. Er det skimmel, så vil det som regel gå hele vejen igennem tapetet. Er det vand, så vil murværket under tapetet have våde skjolder.

Et ordentligt svar får du nok ikke med mindre du får et prof. til at tage en prøve af det. I øvrigt vil jeg råde dig til altid at have en smule varme på i rummet, så temperaturen ikke kommer for langt ned.

Hellere leje end at bo på gaden.
Tak for svar! Hvis det er fedtpletter, hvor/hvordan skulle de opstå? Det sidder ret højt oppe under taget og er ikke umiddelbart et sted jeg vil tro der er nogen der har været i kontakt med.

Kan man evt måle fugtigheden på en eller anden måde uden at pille tapetet af? Men ja, ellers må jeg bide i det sure æble og pille det af.
Jeg har fjernet fedtpletter fra loftet, efter at børn har fornøjet sig med at lege lidt for meget med maden...... Du kan vist leje / låne fugtmålere, om ikke andet kan de købes relativt billigt i velassorterede byggemarkeder.


Hellere leje end at bo på gaden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også