Korrespondance og Lysdæmper - igen :)

Hej :)

Jeg tumler lidt med en korrespondance som jeg har sat lysdæmper på.

Det set up der er på billederne virker, når kontakt der ikke er lysdæmper er slukket. Så kan jeg tænde/slukke på dæmperen. Jeg tænkte den sorte kunne bruges som “signal” men det lykkedes ikke i første omgang.

Nogen gode ideer?

Det er meget muligt jeg har misforstået de ledninger der sidder i, så tag intet for givet :)

Det er afbryderen til venstre der styrer korrespondancen.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gammel kontakt der nu er erstattet af lysdæmper.

Velkommen på lds
Lysdæmper virker med den hvide ledning Ok så langt. Så er den hvide tændledning til lampen, og den sorte kan bruges til impuls signal fra din afbryder.
MEN den hvide må ikke sidde i afbryder, den skal afmonteres og isoleres med enkelt samlemuffe.
Nu er det en dobbelt korrespondance hvor fælles klemmer / P klemme sidder i midten. Det er den der på enkelt korrespondance er mrk. med rød knap.
I den side som du skal bruge til det her formål skal de brune over i P klemmen. Og den sorte i en af de yderste klemmer
Så skal der en fjeder under tangent på afbryder så der kun kommer impuls når der trykkes. Hvis afbryder " vender forkert" flyttes den sorte til den anden klemme.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Tusinde tak for svar! Det var gode pointere. Jeg kunne ikke få noget til at virke når jeg pillede den hvide af modsat dæmper. Så jeg byttede sort og hvid i lysdæmper. Dermed blev hvid signal ledning og sort til lampen. Derfra gik det bedre.
Se løsning
Fase flyttet som anbefalet og den hvide signal ledning i top til ventre. Sort isoleret og ikke brugt.

Det lyder godt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis