For lidt plads til rullegardiner

Hejsa.

Jeg har lige sat nogle rullegardiner op - men efter opsættelsen fandt jeg til min ærgelse ud af, at der simpelthen ikke er højt nok på i indhugget gardinerne sidder på, i forhold til døren og vinduet, og begge kan derfor ikke åbne (vinduet åbnes udad, og toppen bliver derfortippet indad). Jeg ser to løsninger; pil dem ned og sætdem fast på selve døren/vinduet (det er en lejebolig, så ved ikke om det er i orden), eller sætte dem på væggen over indhygget (hvilket jo ikke er det praktiske eller det kønneste).
Vil der være en måde at få gardinet tættere på loftet mon, så der er kommer mere plads til at åbne dør/vindue?
På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
TRRA
TRRA
553 2770
Er vist kun to muligheder.  Tag noget af længden af rullegardinet, så rullen ikke er så tyk. Eller bank noget af vinduesoverliggeren (joke tø høe). 

Mvh TRRA
JacobHoff
JacobHoff Trådstarter
11 2200
TRRA skrev den 05-04-2020 22:43:06

Er vist kun to muligheder.  Tag noget af længden af rullegardinet, så rullen ikke er så tyk. Eller bank noget af vinduesoverliggeren (joke tø høe).

Jeg har faktisk rullet hele gardinet ud, og selv da kunne døren ikke åbnes uden vold.

ev elmand
ev elmand
15461 7480
Prøv at tage et billede på  mere afstand.
At sætte dem på selve døren kan godt blive en bekostelig affære ved fraflytning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Annonce
Annonce
JacobHoff
JacobHoff Trådstarter
11 2200
ev elmand skrev den 05-04-2020 22:48:54Prøv at tage et billede på  mere afstand.
At sætte dem på selve døren kan godt blive en bekostelig affære ved fraflytning.

JacobHoff
JacobHoff Trådstarter
11 2200
ev elmand skrev den 05-04-2020 22:48:54Prøv at tage et billede på  mere afstand.

ev elmand
ev elmand
15461 7480
Ah ha så kom overblikket og så kan jeg forstå teksten dør/vindue
Det jeg mener med bekostelig er hvis det er f.eks. er plastvinduer så vil man måske nyt parti hvis der laves huller i disse, da de normalt ikke males. Men er det trævinduer kan et par små skruer nok ikke gøre den store forskel, da det kan spartles og males ved fraflytning.
I så fald kan du skrue en f.eks. 40 mm fladliste på toppen af dør og tilsvarende på toppen af vindue. Så monteres rullegardin beslag på disse fladlister. Husk at bore for da tynde lister gerne vil flække tæt på ender.
Ellers ser jeg ikke andre muligheder end at montere gardiner på muren inden for dør hul.
Det vil virke men måske ikke så elegant.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Gardiner uden at bore?
    Lav-Hobby (15 svar)
  2. Ophæng af gardin på terrassedør
    Lav-Hus (5 svar)
  3. arbejde i gasbetonvæg
    Lav-Hus (14 svar)
  4. Slagregn ved vindue
    Lav-Hus (4 svar)
  5. Min toiletdør slutter ikke helt til karmen
    Lav-Hus (3 svar)
  6. Hvordan angiver man korrekt åbningsretningen?
    Lav-Hus (8 svar)
  7. Udredning af lugtgener
    Lav-Hus (2 svar)
  8. Meget utæt hoveddør
    Lav-Hus (22 svar)
  9. Skinmelsvamp i soveværelse??
    Lav-Hus (19 svar)
  10. Havedør kan ikke åbnes (mere)
    Lav-Hus (1 svar)

Sponsor på LDS

Malgodt.dk

Malgodt er en af de mest populære maler-butikker på nettet. Vi har et godt samarbejde med dem, som giver dig gode priser i webshoppen.

Se mere

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Se også