For lidt plads til rullegardiner

Hejsa.

Jeg har lige sat nogle rullegardiner op - men efter opsættelsen fandt jeg til min ærgelse ud af, at der simpelthen ikke er højt nok på i indhugget gardinerne sidder på, i forhold til døren og vinduet, og begge kan derfor ikke åbne (vinduet åbnes udad, og toppen bliver derfortippet indad). Jeg ser to løsninger; pil dem ned og sætdem fast på selve døren/vinduet (det er en lejebolig, så ved ikke om det er i orden), eller sætte dem på væggen over indhygget (hvilket jo ikke er det praktiske eller det kønneste).
Vil der være en måde at få gardinet tættere på loftet mon, så der er kommer mere plads til at åbne dør/vindue?
På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er vist kun to muligheder.  Tag noget af længden af rullegardinet, så rullen ikke er så tyk. Eller bank noget af vinduesoverliggeren (joke tø høe). 

Mvh Troels
TRRA skrev den 05-04-2020 22:43:06

Er vist kun to muligheder.  Tag noget af længden af rullegardinet, så rullen ikke er så tyk. Eller bank noget af vinduesoverliggeren (joke tø høe).

 Jeg har faktisk rullet hele gardinet ud, og selv da kunne døren ikke åbnes uden vold.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Prøv at tage et billede på  mere afstand.
At sætte dem på selve døren kan godt blive en bekostelig affære ved fraflytning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 05-04-2020 22:48:54Prøv at tage et billede på  mere afstand.
At sætte dem på selve døren kan godt blive en bekostelig affære ved fraflytning.

 

ev elmand skrev den 05-04-2020 22:48:54Prøv at tage et billede på  mere afstand.
At sætte dem på selve døren kan godt blive en bekostelig affære ved fraflytning.

 

Ah ha så kom overblikket og så kan jeg forstå teksten dør/vindue
Det jeg mener med bekostelig er hvis det er f.eks. er plastvinduer så vil man måske nyt parti hvis der laves huller i disse, da de normalt ikke males. Men er det trævinduer kan et par små skruer nok ikke gøre den store forskel, da det kan spartles og males ved fraflytning.
I så fald kan du skrue en f.eks. 40 mm fladliste på toppen af dør og tilsvarende på toppen af vindue. Så monteres rullegardin beslag på disse fladlister. Husk at bore for da tynde lister gerne vil flække tæt på ender.
Ellers ser jeg ikke andre muligheder end at montere gardiner på muren inden for dør hul.
Det vil virke men måske ikke så elegant.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også