Fliser umulige at fjerne :(

Jeg er igang med at fjerne fliser på vores badeværelse. Fliserne på gulvet gik let af, men fliserne i brusenichen er umulige at fjerne. De splintrer, og det tager vel 10 minutter per flise at fjerne dem med min borehammern.

Nogle gode råd til hvordan jeg får has på dem?

Billedet viser resultatet af en times arbejde med borrehammeren.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På billedet ser det ud til, at du bruger en fladmejsel til at fjerne fliserne med ved, at du hugger vinkel ret ind på fliserne. Du skal sætte mejslen, så den er parallel med muren. Hvis du har en spademejsel (en bred fladmejsel), går det hurtigere.

fase
Tak for svaret. Det er en spademejsel jeg bruger, og jeg bruger den parallelt med væggen. Fliserne giver sig dog ikke, så ofte ender det med at mejslen borer sig ind bag flisen, og dermed tager et stykke væg med.
Du skal placere mejslen mellem væg og fliser. Du kan godt komme ud for, at der kommer et lille hul i væggen. Dine fliser sidder sikkert godt fast. Så bagefter må du udbedre skaderne i muren.

fase
Uh, jeg føler med dig, men der er nok ingen let vej. Håber det kun er brusenichen og ikke dusinvis af kvadratmeter.
Men et godt høreværn letter faktisk på sitationen. At gøre sig umage med noget godt at stå på, altså gode arbejdsstillinger letter på det. Det kan osse være du kan finde en hammer, som størrelsesmæssigt passer bedre. Og så det der med at sige til sig selv: Det er slemt, men jeg klarer det! Og små korte pauser.

Venlig hilsen
Knud
Annonce
Så vidt jeg kan se, er væggen bygget op af lecablokke, som er blødere end både fliser og fliseklæber, og derfor vil mejslen søge ind i det bløde. De huller der opstår er nu ikke det store problem at pudse op igen bagefter. Du skal nok ikke regne med, at der er en lettere metode til at fjerne dem, end den du er i gang med - med mindre hele væggen skal ned!    

Hellere leje end at bo på gaden.
Tak for alle svarene. Jeg må nok bare klø på, og så må det tage de timer det tager   
Husk et værn mod støv, især hvis det er et gammel badeværelse.
Det var almindeligt indtil slutningen af 70'erne at der var asbest i fliseklæber.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis