Afløbsrør til vaskemaskine

Halløj!
Nu skal jeg lave noget selv og det lydermåske lidt lavpraktisk mit spørgsmål men har aldrig leget med er før. Jeg har et afløb som kun stiller 20-30 cm op af gulvet og jeg skal af min egen viden have den over vand overfladen fra vaskemaskinen så vandet ikke bare løber ud. Derudover skal det være tæt så det ikke lugter.Røret er 400mm så hvad skal jeg bruge for at få den op i højden + så der kan monteres en afløbsslange fra en vaskemaskine hvor det hele er tæt og lugtfri :)
Kiggede lidt hos jem&fix men syntes ikke jeg blev klogere.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan i med god mening lave røret om til et 40 mm rør. Ender røret med en muffe, så køber du et stykke 40 mm rør, så du når op 60 - 70 cm. over gulvet. Hvis røret ender i en vandlås, skal du bare tilslutte vaskmaskinens afløb, måske er der en bøjning på slangen, du kan stoppe ned i røret, og det er så det. Er der derimod ikke en vandlås får enden af røret, skal du købe en vandlås til vaskemaskine, som du tilslutter vaskemaskinens afløb til.
Vandlås til vaskemaskine

fase
Hov!
Jeg mente også et 40mm rør der stikker op og ikke 400. Hvordan forlænger jeg det? Synes ikke jeg kan se mellemstykker og jeg kan vel ikke bare jage 40mm sammen med Et andet 40mm rør uden noget imellem. Og hvad gør jeg så med afslutningen så afløbsrør fra vaskemaskine ikke bare hænger løs i? :) 
Hvis rørenden er åben nu, og det ikke lugter ud af røret, ender røret ret sikkert i en vandlås, og det er ikke nødvendigt med yderligere en vandlås.
Du køber et stykke gråt 40 mm afløbsrør med muffe.
Hvis dit eksisterende afløbsrør blot er savet over, skal du afgrate kanterne, rengøre rørenden og smøre med f.eks. lidt almindeligt opvaskemiddel.
Så sætter du dit nye rør med muffenenden ned over dit eksisterende rør, og sikrer at det "går i bund inden i muffen". Herefter afkorter du det nye rør i den rigtige højde.Slangen fra vaskemaskinen sættes blot løst ned i afløbsrøret.

Søren O
Fedt tak for svar Søren!
Umiddelbart så synes jeg der kommerkloak luft fra røret og det går rimelig langt ned kan jeg se når jeg kigger så smækker nok det vandlås på du linkede. Takker
Prøv at være sikker på hvor røret ender. Du kan tage risten af den nærmeste afløb og så hælde vand i røret. Det vil med meget stor sandsynlighed løbe ud oven over  vandlås i gulvafløb. Hvis røret ikke har været i brug længe kan det lugte lidt, og kan så hjælpe at hælde en gang kogende vand igennem det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis