Renovering af loft

Hej! Jeg håber en af jer kan hjælpe mig - hvilket loft er dette? Det er monteret under et malet loft af spånplader. Det er en smule blødt - men ikke ligesom isolering. Vi bor i en murermestervilla, der er renoveret løbende. Dette loft er formentligt fra 70’erne, hvor de tidligere ejer “renoverede” det (læs: ødelagde)

Hvilket loft er der tale om? Eller det isolering (vi har etage over dette)? Skal jeg være bekymret over evt. asbest?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner gips plader. Og de kan være sømmet op igennem gips, eller sømmet skjult i en lille liste der var limet bagpå. Så hedder de pind-up plader. Men skrab lige hårdt i en af dem, hvis det er gips er de naturligvis hvide inden i, men skulle det være blød masonite så er det brunt inden i.
Jeg kan ikke forstå det med spånplader øverst. Jeg ville have troet at det er pudset loft.
Jeg ville nok tage det hele ned og sætte det op som i ønsker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det ligner cellotex, som du bør pille ned. 

fase
Tak for det! Er det nødvendigt at sætte en form for isolering op?
Vi har soveværelse ovenover - generelt er huset velisoleret - bl.a. er kælderen fuldt isoleret med gulvvarme.
 Er det nødvendigt at sætte en form for isolering op? 
Du kunne sætte isolering op, om ikke for andet så for at dæmpe f.eks. trinlyde fra gulvet ovenpå.

fase
Annonce
Har du et tip til den rette isolering?
Jeg planlægger at sætte et gipsloft op på en stål. ​
Bare almindelig Rockwool eller Glasuld.

fase
Tusind tak for din hjælp 👏🏻
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også