Åbne op til kip

Jeg påtænker at åbne min stue op til kip. Et almindeligt parcelhus med gitterspær som jeg kan leve med bliver synlige. Jeg skal have et par ovenlysvinduer i i samme omgang.
Spørgsmål:
Hvordan øger jeg spærenes højde så jeg kan montere 300mm isolering (de er kun ca. 150mm).
Er det med alm. spærtræ nedenunder hvert spær og i givet fald hvordan fæstnes det forsvarligt så vi ikke får det nye loft ned i hovedet?

MVH
Pallesen
Jeg påtænker at åbne min stue op til kip. Et... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det 70mm jeg skal gå efter ?

MVH
Pallesen
Vil det ikke være en udfordring at få dampspærren helt tæt omkring hver tænger? Eller har i en god løsning på dette?

Vh 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er helt sikker en udfordring med dampspærre hver gang der går en pind igennem. Ligeledes er det en stor opgave at få gips, fermacel eller andet loft sat op. Du er nødsaget til at skære pladen over hvert sted og lave 2 1/2 huller.
Jeg har lavet det til kip hvor der var høj rejsning så altså kun hanebånd der skulle igennem 2 x 8 steder. Jeg trak en klæbe stribe ( Montage lim) hele vejen rundt om hanebånd, så folien blev klæbet fast. Det blev så skåret rent lige uden for klæbe striben og yderligere tætnet med dampspærre tape.
I dette tilfælde var der mange svindrevner i de gamle hanebånd så disse blev udfyldt så godt som muligt med med klæbefuge.
Og så endelig perfekt udluftning i loft rum og op langs taget. med ventilations spalte nederst og øverst samt mindst 50 mm luft gennemgang imellem isolering og tag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også