Gammel vandhane lækker

Hej LDS :-)
Jeg har denne gamle sag af en vandhane i mit bryggers, som forsyner min haveslange med vand.
Den er begyndt at lække, og til tider ret voldsomt (mere, jo mere kraft der er på vandet).
Det er ikke tilslutningen til haveslangen der er utæt, men lige umiddelbart  selve "håndtaget" (eller tilslutningen til næste rørstykke, som er tilslutning til vaskemaskine).
Jeg tænker utætte pakninger er første sted at starte, men inden jeg begynder at skille den ad "i blinde" satser jeg på en af jer ved hvor det er mest sandsynligt problemet er med sådan en, samt om almindelige pakninger passer i, eller jeg skal have fat i noget andet?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må da kunne se hvor vandet kommer. Men lækker den når den er åben eller når den er lukket. hvis det er når den er åben så prøv at spænde den lille møtrik som sidder under håndtaget. Nede under den sidder en pakning som ofte kan spændes lidt mere sammen.  Hvis det er når den er lukket så er det en samling som skal pakkes om.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja prøv det ellers kom tilbage.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Den ultimative løsning , skift den gamle hane ud med en ny ............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis