Laminat gulv glat efter gulvtæppe

Vi har en udfordring med vores laminat trægulv inde på et af børneværelserne

Efter der har ligget et tæppe på gulvet i 1-2 års tid, er gulvet under blevet mega glat
Vi har forsøgt at vaske det grundigt med alm. universalrengøring, men lige lidt hjælper det

Er der en herinde, der har oplevet noget lignende?
Og evt. vil dele ud af de gode råd?

På forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var det et væv-til-væg tæppe med gummibagside? Er der eventuelt gummirester tilbage? Er gulvet lakeret eller hvad?
Altså det er et glat gulv, men ikke ægte træ.
Men ja, det er et vævet tæppe med gummibelægning på bagsiden

Gulvet er vasket et par gange og der sidder ingen rester, det er bare stadig mega glat lige på det stykke på 1x1,5 meter 
Okay - hvis du er helt sikker på der ikke sider rester tilbage, og gulvvask ikke har hjulpet, kan du forsøge med en mild sæbeopløsning - skyl godt og tilsæt en sjat eddike i sidste hold skyllevand.
Jeg tror måske jeg har fået formuleret mig forkert.
Det er ikke et væg-til-væg tæppe der har været på gulvet, men blot et løstsiddende på 1x1,5 m.
Det er det eneste sted på gulvet, hvor det et glat
Tror du stadig at tidligere nævnte fremgangsmåde vil give en effekt? 

Det tror jeg - særligt når du nævner det er et løst gulvtæppe, men lav en prøve.

Nogle rengørings universalmidler kan efterlade gulvet glat. En mild opløsning med brun sæbe vil ofte fjerne rester at andre rengøringsmidler.

Du skal muligvis gentage afvaskningen et par gange før den fulde effekt opnås - også aftørringen med en sjat eddike. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis