Stikkontakt i fordybning

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at hænge en Raspberry pi plus skræm op på væggen. 

Men jeg vil gerne have den sider helt op ad væggen uden synlige kabler.
Hvordan kan dette gøres lovligt?

https://www.wattoo.dk/designspark-touch-screen-case-for-raspberry-pi-lcd-and-pi-board-rpi-1042

Det er sådan en jeg tænkte, så det vil kræve en fordybning med en stor indmuringsdåse og en stikkontakt nede i fordybningen. Så hakket på beslaget kan komme ned i huldet, og tilsluttes stikkontakten

Men er det lovligt?

Eller netværks kabel plus poe adapter og en poe splitter? Igen er det lovligt?

Tænker det ikke er meget anderledes end at hænge et TV over stikkontakten ?!?

Andet muligheder??
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lovligheden skal jeg ikke vurdere, men jeg tror du får nogle praktiske problemer.

Dels er der jo varmen. En pi har passiv køling og brug for noget luft omkring sig. Hvis du sænker kabinettet ind i muren skal du ihvertfald overveje hvilken belastning du udsætter den for af hensyn til CPUens temperatur.

Derudover er der jo spørgsmålet om hullets dybde. Hullet er nød til at være mindre end displayet i omfang sådan at du også kan sætte det fast. Jeg tænker derfor at både adaptor og stikkontakt er nød til at ligge dybere end din pi der i forvejen tager noget dybde. Også tror jeg ikke der er mere mursten tilbage.

Hvis det er et must at undgå kabler så sæt din case op uden på væggen, men accepter at skærmen stikker ud så der er plads til pien bagved. Bagved casen sætter du en indmuringsdåse.

Til indmuringsdåsen skal du så have trukket et tomrør der kan indeholde et passende kabel til 5v. Selve adaptor til pien sætter du der hvor tomrøret trækkes hen og der sidder stikkontakten også. Evt seperat strøm til display kan også trækkes i røret.

Bemærk at indmuret lavvolts installation skal laves af elektrikeren 

Ask
Den kunne også godt bruges men jeg tror uanset hvilken end du vælger at det er no go med stikkontakt og adapter i væggen. En pi adapter er normalt på 3A og det udvikler altså også en hel del varme. Hvis du sætter den i væggen bør du ihvertfald finde en 5v 3A adapter der er godkendt til indbygning. Ellers ville jeg anbefale en af de to kasser du linker til  monteret udenpå væggen ogsåinde i væggen en dåse hvor 5v er trukket direkte til med adapter er andet sted. Elektrikeren skal beregne kabeltykkelse for at føre de 5v videre


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis