Korrespondance og lysdæmper

Hej.

Efter en renovering hvor jeg har haft fjernet kontakter har jeg lidt problemer med at få en korrespondence kontakt og lysdæmper til at virke. Så jeg håber der er en kyndig der kan hjælpe mig på vej. Jeg har skiftet til ny lysdæmper og afbryder.

Hvid skulle gerne være fase.
Som det ses på billederne nedenunder har jeg hvid, sort og grå at gøre med.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I den korrespondance der sidder alene ses kun hvid, grå og sort. Så den brune har sikkert ikke noget med dæmper at gøre skal sikkert ned i den midterste afbryder. Ligeledes de 2 hvide ender.  
Hvid = fase så skal hvid i lysdæmpers L som du har.
Medens du IKKE har monteret den anden korrespondance skal du finde ud af hvilken der er lampens tændledning.
Montere Sort i lysdæmper klemme med bølgelinje. Virker lysdæmper alene ?
Ja du har fundet tændledning
Nej du skifter om til grå i stedet og har så fundet tændledning.
Nu skal du have den der Ikke er tændledning sort / grå i klemmen med pil ind, Og i den anden korrespondance skal denne i afbryder, og Hvid skal ligeledes i afbryder. Der skal så fjeder i denne afbryder så den kun giver en impuls til dæmper når man trykker på afbryder knappen. Den sidste ledning skal så her blændes af med samlemuffe.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skal lysdæmper så monteres hvor der er en enlig dåse. billede 3 ?
Opskriften er nogenlunde den samme.
Du piller så ikke ved lysdæmper på billede 1
Korrespondance på billede 1 skal så have de 2 hvide ender monteret ved rød knap. Sort og grå monteres ikke i første omgang
Dæmpermonteres med hvid i L
Og enten sort eller grå i klemme med bølge symbol. På den måde finder du ud af hvilken en der er tændledning.
DEN ANDEN som så er styreledning monteres i korrespondance på billede 1 og tændledning skal isoleres med samlemuffe der. Husk der skal fjeder i afbryder, og hvis den "vender forkert " flyttes styreledning til den anden klemme


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis