Hvilken farve trådhegn er mest diskret?

Vi skal have hund (mellemstørrelse - ca. 10kg) og derfor skal der sættes hegn op langs hækken, så kræet bliver på matriklen.

Kigger på nettet, og straks dukker første spørgsmål op: Hvad er mest diskret: sort, grøn eller galvaniseret?
En del af hækken er bøgehæk. Det meste er liguster.

Meninger modtages gerne :-). Og flere spørgsmål dukker nok op undervejs ;-) 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et grønt trådhegn, der mere eller mindre er vokset sammen med min ligusterhæk - flere steder kan hegnet slet ikke længere ses. Så jeg vil mene at grønt mod grønt er det mest diskrete.

Hellere leje end at bo på gaden.
Og husk at grave hegnet mindst 10 cm ned ellers kan hunden hurtigt få snuden under og slippe ud. Pløkke i bunden, er set men det kan overhovedet ikke holde, for hvis den kan få snuden under så har den motivation til at fortsætte.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Næsten uanset baggrund så er sort er faktisk bedre - det er ikke så iøjnefaldende.

"..langs med hækken" bliver det ikke bøvlet når hækken skal klippes?
Til en hund vil jeg anbefale et kraftigt dyrehegn - samme slags som til får.

Fås de ikke i sort, vil jeg anbefale du prioriterer stabilitet frem for farven, da nogle hunderacer er forsynet med en større motor end andre.

Til et hegn der er sammenbygget med en hæk, kan du nøjes med et 150 cm højt hegn.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hold da op nogle løsninger der komme frem.
Da vi fik hund (En Cocker spaniel) sat vi et 50 cm hegn rundt inde i hækken, inkl 1 meter hvor der ingen hæk er, til den dag i dag ved hunden ikke at den kan hoppe over hegnet eller komme under det.
Måske skyldes det rasen/sindet eller så er den bare glad for at bo hvor den gør

Der er hegnspæle for hver 1 til 2 meter
Hegnet står så langt inde i hækken at det passer med at det er der der skal klippes ind til
Annonce
Ingen tvivl om at nogle hunde er mere afdæmpede angående plads og hegn end andre. Alligevel vel jeg aldrig stole på en hund der ikke er under opsyn.

Min hønsehund har en "lille" løbegård på ca. en tønde land. Den kunne sagtens bruge mere, men det må den "nøjes" med. Alligevel spotter den hurtigt om en nedfalden gren eller et rådyr har lagt hegnet ned.

Det er mit indtryk at stort set alle aktive jagthunde opfører sig på samme måde. Derfor rådet om at bygge til worst scenario tilfældet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Når man sådan sætter trådhegn inde i ens hæk, er der især to ting man bør være opmærksom på. 1. Det er en god ide hæve trådhegnet 10 cm over jorden, i tilfælde af at hækken en dag skal skæres ned (foryngelse) så der kun står stubbe tilbage. 2. Når man så har skåret hækken ned, melder der sig et andet problem, nemlig at det er et helvede at få trådhegnet vristet ud af hækken.
Man kan selvfølgelig vælge at rulle hele baduljen sammen til en rundballe, og køre hele herligheden på genbrugspladsen - men skal "den" så i haveaffald afd. eller i metalskrot containeren ??
Trådhegn 10 cm over jorden er det samme som ingen trådhegn, når det gælder om at holde hunde inde. Er det beregnet til at holde små børn væk fra f.eks. vejen er det sikkert ok

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej alle

Tak for jeres svar. Og en masse ekstra informationer jeg ikke helt er nået til endnu ;-)

Så er der flere der har kommentarer omkring farven? Det er det der er mit egentlige  spørgsmål :-D
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis