Håndværker vs forsikring?

Hej, jeg står i en lidt sær situation. Jeg fik for nogle måneder siden konstateret et brud på en sandfangsbrønd. Håndværkeren og jeg aftalte at det skulle gå gennem forsikringen, jeg sendte ham tilmed en udførlig guide fra Tryg som han skulle følge... Det viser sig så, at det har han ikke gjort. Og nu, flere måneder senere skal nogen jo selvfølgelig betale for det udførte arbejde. Men jeg havde regnet med at betale en selvrisiko - og ikke 14.500,-

Er der nogen der har nogle råd til hvordan jeg er stillet?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har nok ikke andre muligheder end at henvende dig til Tryg. For du har vel fulgt guiden med anmeldelse m.m.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 04-04-2020 13:03:43

Du har nok ikke andre muligheder end at henvende dig til Tryg. For du har vel fulgt guiden med anmeldelse m.m.

 Hej Erik, ja der har jeg. Men det har håndværkeren ikke... Og hvad der skulle have været betalt af forsikringen, prøver de nu at tørre af på mig.

Hvis du har en skriftlig aftale med håndværkeren om, hvordan sagen skulle håndteres. Så tænker jeg, at han selv må æde regningen, hvis han har afviget fra den aftale, der er indgået.
Jeg går ud fra at du selv har anmeldt skaden til Tryg, og at de har "godkendt" din håndværker.
Har du sendt fakturaen videre til Tryg, og  hvorfor tror du ikke de vil betale?

Søren O
Det er faktisk normalt at regning kører igennem bygherre, med mindre andet er skriftlig aftalt. Så igen det er Tryg forsikring du skal i gang med.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis