Hjælp! Bærende eller stabiliserende væg ? eller frem med mukkerten?

Hej med jer alle.

Er helt ny herinde, men har læst mange af jeres kompetente svar på forummets andre tråde, hvor I kommer med jeres vurderinger, hvorvidt en væg er bærende, stabiliserende eller om den blot kan fjernes. Jeg er imidlertid ikke blevet så meget klogere, hvorfor jeg får brug for hjælp..

Er pt. i gang med at planlægge et køkken-alrum projekt, hvor jeg gerne vil vælte 2 vægge samt en gammel skorsten.

Indtil videre har jeg fra venner og familie hørt alt fra: "væggen er bærende", "intet er bærende" til "du har gitterspær så ingen problemer"... Lidt modsigende svar, hvorfor jeg gerne vil høre om der måske kan omnås enighed om noget.. Om ikke andet enighed om, at jeg bør kontakte en der kan lave beregninger eller om det er ligegyldigt?

Har markeret væggene med rødt og skorstenen med blåt. Har ligeledes vedhæftet en fil med tegninger, udregninger og beskrivelser på huset. Hvis nogen har tid og lyst til at hjælpe, så vil jeg sætte stor pris på det.

Mvh Ronni

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Der er ingen af de 2 vægge der er bærende delvis på grund af gitterspær, men også fordi der er 3-4 spær der spænder over hele husets bredden inde i stuen
Stabiliserende vægge er vægge der står vinkelret på en lang ydervæg, og som holder igen ved f.eks. vindtryk. Du har ikke en lang fri ydervæg og du beholder en væg

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis