Klatreplanter på skråning

Hej,

vi har lige hørt hus med denne skråning fyldt med klatreplanter der er i en meters tykkelse ud af.
Hvordan fjerner vi det mest effektivt ??
Hvis i har forslag til hvordan man udnytter skråningen må i os gerne sige til 🙂

god weekend
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis i ikke har en plan for skråningen, så lad endelig de planter stå. de dækker stort set jorden og derfor er der ikke meget vedligeholdelse der.  
Får i en ide så er der kun en vej og det er at grave de planter op en efter en.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lidt svært og se om det er Ildtorn, Dværgmispel, Cotoneaster jeg tipper på det sidste, og de får flotte små rød/hvide blomster og orangerøde bær (lidt synd og fjerne sådan et smukt vedligeholdelsesfri plantedække synes jeg). Småfugle har osse stor gavn af beplantningen.    

Ps. Det bliver et helvede at rykke alle de buske op med det genstridig rodnet de har - siger det bare. 
Ja, må vi ikke få et nærbillede af planterne? Jeg synes skrænten virker stejl. Pas på i ikke kommer til at destabilisere den ved at rydde vegetationen.
En kraftig buskrydder med savklinge på, så kan du ret hurtigt fjerne toppen. Efterfølgende skal du i gang med en stubfræser eller en spade for at få så meget af rødderne væk som muligt. Det bliver et kæmpe arbejde, og du bør overveje nøje, om det er umagen værd.


Hellere leje end at bo på gaden.
Altså som med så meget andet når man havner i en ny have. Lad der gå 1 år før man gør noget gennemgribende. Så har man set planter, løg m.m. igennem en hel sæson og dermed ved man mere om hvilke muligheder der ligger i det.
Har i planer om terrasse m.m. så udnyt "nybygger energi " der og nyd så sommeren.
Men ellers kan skrænten jo i et lille område udnyttes til legeplads. Den er fin til eventuel svævebane ikke kommer farlig højt op, eller rutche bane,

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis